1397/12/01

آغوش باز بازار عراق برای فرش ایرانی
رایزن بازرگانی ایران در عراق: صادرات فرش ایران به عراق بر اساس راهبرد نفوذ،­ بازاری جدید برای این محصول ایرانی ایجاد می​ کند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، ­ناصر بهزاد با اشاره به آغاز حضور تولیدکنندگان ­فرش ایران در عراق ­در سالجاری و تحلیل جایگاه حضور ایران در این بازار، ­ گفت: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته، تا پایان سال ۲۰۲۰ ظرفیتی معادل ۶۰۰ میلیون دلار تقاضا در بازار عراق ­برای فرش ایران وجود خواهد داشت این در حالی است که ­ضریب ­تقاضا برای واردات فرش به عراق از کشور‌های مختلف در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با ­­دو سال گذشته به ­۲ برابر رسیده است.


Related image



وی با اشاره به اینکه در حال حاضر عراق ­­سالیانه حدود ۲۵۰ میلیون دلار انواع فرش از ترکیه، چین، مصر واردات می‌کند و تا کنون سهم ایران کمتر از ۵% بوده است، گفت: این کالای ارزشمند که آمیخته هنر و صنعت است به کشور‌های آلمان، لبنان، بریتانیا، ژاپن و دیگر کشور‌های دنیا صادر می‌شود و قطعاً با توجه به کیفیت، قیمت، تنوع، طراحی و نوع بافت فرش ایران که انطباق با سلایق مردم عراق نیز دارد می‌تواند در سبد صادرات به این کشور نیز جایگاه مناسبی پیدا کند.

بهزاد بر رویکرد سازمان توسعه تجارت ایران به انجام اقدامات تخصصی در کشور‌های همسایه ­جهت بازارسازی و افزایش ­صادرات با هدف همگرایی تولید و صادرات جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: حضور فعالان اقتصادی ایران می‌تواند ضمن رونق تجارت در این بازار، زمینه ایجاد کارگاه‌های کوچک و متوسط، انتقال خط تولید و تولید مشترک را موجب شود.

رایزن بازرگانی ایران در عراق اضافه کرد: خلاقیت در طرح و نقشه، تنوع در سایز و استفاده از الیاف بدیع، اضافه کردن قابلیت‌های خاص به فرش، چاپ دیجیتالی و نوآوری‌هایی از این دست، موجب ایجاد موقعیت رقابتی و انحصاری در تولید فرش ایران خواهد شد.

صداوسیما