1397/12/04

مخترعین ایرانی کشف کردند
آبگریز و چربی گریز کردن سطوح با نانو
یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید محلولی جدید برای آبگریز و چربی گریز کردن محصولات مختلف شده است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، آبگریز و چربی گریز کردن سطوح مختلف به منظور جلوگیری یا کاهش آلودگی آن‌ها همواره یکی از دغدغه‌های سازندگان و مصرف کنندگان انواع محصولات لوازم خانگی و الکترونیکی بوده است؛ و پژوهشگران توانسته اند با کمک فناوری نانو فرایند آبگریز کردن سطوح را انجام دهند

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته با کمک فناوری نانو محصول و اسپری چربی گریز کننده را تولید کند.

مدیر این شرکت دانش بنیان درباره محصولی که موفق به تولید آن شده است اظهار کرد: محصول تولید شده توسط شرکت ما محلولی با قابلیت ایجاد پوشش‌های نانوساختار مبتنی بر خواص چربی گریزی در سطوح مختلف است.

وی با بیان اینکه برای آبگریز کردن سطوح از دو نوع پوشش استفاده می‌شود گفت: برای چربی گریز کردن سطوح از دو روش نانو ساختار‌ها و پلیمر‌ها استفاده می‌شود و شرکت ما به کمک نانو ساختار‌ها توانسته محلول و اسپری جدیدی را تولید کند.

مدیر این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه نانوساختار‌ها لایه نازک و شفاف هستند اظهار کرد: محلولی که موفق به تولید آن شده‌ایم ضمن قرار گرفتن روی سطوح خود را دمای محیط سازگار می‌کند و نیازی به فعالسازی یا پخت ندارد.

وی ادامه داد: هنگامی که محلول خشک می‌شود سریعاً خاصیت چربی گریزی پیدا می‌کند و حدود شش ماه تا یک سال خاصیت خود را نگه می‌دارد.

مدیر این شرکت دانش بنیان در باره دیگر خواص این محلول بیان کرد: محلول ما از چسبندگی سایر محصولات مختلف جلوگیری می‌کند و خاصیت آسان تمیز شوندگی را به آن‌ها اضافه می‌کند.

باشگاه خبرنگارن

برچسب ها:

لوازم خانگی ،فناوری 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما