1397/12/05

سهم پایین ایران از صادرات جهانی
سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود دارا بودن 1.2 درصد جمعیت، تولید ناخالص داخلی و جغرافیای جهان سهمی کمتر از سه دهم درصد در صادرات نفتی و غیرنفتی جهان دارد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، «محمدرضا مودودی» در دومین نمایشگاه و همایش بین المللی صنعت نمایشگاهی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران افزود: این مسئله نشان می‌دهد تاکنون نتوانسته ایم به خوبی از ظرفیت برندهای خود در سطح جهان استفاده کنیم.


Image result for ‫صادرات‬‎



به گفته این مقام مسئول، امروز در شرایطی به سر می بریم که دشمنان تصویری نامناسب از کشورمان در عرصه های بین المللی به تصویر می‌کشند و باید با بازتعریف برند ملی، صنعتی و تجاری خود تصویر دیگری به جهانیان نشان دهیم.
وی یادآور شد: شرکت در اکسپوی 2020 یکی از آن فرصت ها و ابزاری است که می‌تواند برند ایران را به خوبی معرفی کند.

مودودی ادامه داد: استراتژی سازمان توسعه تجارت در این راستا توسعه مدرسه صادرات برای تخصصی کردن دانش فنی تجارت، همچنین تعریف مگاپروژه های صادراتی، توسعه پایانه ها و فروشگاه های زنجیره ای است تا ظرفیت خود را در بازارهای بین‌المللی ارتقا دهیم.

مودودی تاکید کرد: امروز و در شرایط تحریم بیش از موضوع نقل و انتقالات ارزی و ارتقای تولید، به امید و اعتماد نیازمندیم، زیرا دشمنان با تحریم‌ها به دنبال ناامید کردن مردم هستند و در این راستا صنعت نمایشگاهی نقش خطیری دارد.

وی گفت: برخلاف آنچه اظهار می‌شود تحریم‌ها مردم را هدف قرار داده است، زیرا شاهدیم حتی برای حرکت کشتی های حامل غذا و دارو به سمت ایران اختلال ایجاد می کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای خروج از شرایط کنونی هیچ گاه نمی توان به نیروهای خارجی دل بست، بلکه باید تغییر را از درون خودمان آغاز کنیم.

به گفته مودودی، صنعت نمایشگاهی ویترین صنایع و خدمات نمایشگاهی کشور است که باید بهای بیشتری به آن داده شود؛ در این راستا سازمان توسعه تجارت نگاه رویدادی و نه نمایشگاهی را مبنای کار خود قرار داده است.

وی توضیح داد: برگزارکنندگان نمایشگاه ها باید در طول سال رویداد های مختلفی را تعریف کنند تا صنایع کشور بهتر شناخته شده و به بلوغ برسند و بتوانند مرزهای جغرافیایی را در نوردند.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: رفت و آمد هیات های تجاری، برگزاری جلسات رو در رو با خارجی ها، برپایی همایش‌ها و کارگاه‌ها تخصصی از سوی برگزارکنندگان باید مدیریت شود.

در این آیین از برترین‌های جشنواره پوسترهای نمایشگاهی، همچنین برترین های جشنواره وب و اپلیکیشن های نمایشگاهی با اهدای تندیس و لوح، قدردانی شد.

ایرنا

برچسب ها:

صادرات ،صنعت 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما