1397/12/08

رشد 46 درصدی صادرات کرمانشاه
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: طبق آمار ارائه شده توسط گمرک در 11 ماه سپری شده از سال جاری 2 میلیارد و 640 میلیون دلار صادرات از مرزهای استان انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 46 درصد رشد نشان می دهد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، محسن دارابی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان کرمانشاه که به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور رئیس کل گمرک کشور در پایانه مرزی پرویزخان برگزار شد، اظهار امیدواری کرد: با عملیات اجرایی طرح جامع گمرک پرویزخان شاهد ساماندهی بهتر این پایانه مرزی بسیار مهم و خدمات رسانی بهتر باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در مدت 17 ماه حضور مهندس بازوند به عنوان استاندار کرمانشاه، شاهد صادرات سه میلیارد و 720 میلیون دلار کالا از مرزهای استان بوده ایم که نسبت به مدت مشابه قبل از آن یک افزایش 42 درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: استاندار کرمانشاه در این مدت توانسته است از ظرفیت مرز به عنوان یک مزیت رقابتی برای توسعه استان و بهبود معیشت مردم منطقه بهره بگیرد‌.

دارابی تصریح کرد: از زمان حضور آقای بازوند در جایگاه استاندار کرمانشاه، با وجود وقوع حوادث تلخی مانند زلزله، شاهد بهبود چشمگیر صادرات استان بوده ایم.

عملیات اجرایی طرح جامع گمرک پرویزخان با حضور رئیس کل گمرک کشور؛ استاندار کرمانشاه و نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه آغاز شد.

استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، 2 مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی دارد.

آریا

برچسب ها:

صادرات 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما