1397/12/08

معضل قاچاق گریبانگیر صنایع دستی شد
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: قاچاق محصولات صنایع دستی از کشورهای همسایه باعث رکود فروش محصولات اصیل و به تبع آن بیکاری صنعتگران این استان شده است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، سرهنگ علی اکوان در جلسه توجیهی آموزشی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان که به منظور بررسی راههای مبارزه با قاچاق محصولات سوزن دوزی بلوچی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه حجم زیادی از محصولات سوزن دوزی از مرزهای مشترک ایران و کشورهای پاکستان و افغانستان به صورت قاچاق وارد استان شده و در بازارهای سیستان و بلوچستان به صورت غیرقانونی عرضه می شود، لازم است نیروهای یگان حفاظت این مجموعه آشنایی اجمالی با سوزن دوزی اصیل بلوچی داشته باشند.

وی گفت: قاچاق محصولات صنایع دستی از کشورهای همسایه باعث رکود فروش محصولات اصیل و با ارزش استان و به تبع آن بیکاری صنعتگران شده که لازم است در این زمینه با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: در این دوره آموزشی که با حضور یکی از مربیان برجسته سوزن دوزی استان برگزار شد، تعدادی از نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان شرکت کردند.

وی بیان کرد: در گام بعدی گشت های مشترکی با سایر نهادها و ادارات از جمله اداره صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و اداره مبارزه با قاچاق کالا در سطح شهرستان های سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد.

ایرنا

برچسب ها:

صنایع دستی ،قاچاق 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما