1397/12/11

لزوم راه های ارتباطی بین دانشگاه و صنعت
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: راه برای ارتباط صنعت و دانشگاه باید باز شود تا در نهایت فارغ التحصیلان بتوانند در داخل کشور فعالیت کنند. اگر تعامل مناسبی میان صنعت و دانشگاه شکل نگیرد، فارغ التحصیلان به خارج از کشور مهاجرت می کنند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، علی دیواندری با اشاره به اینکه دانشگاه ها در مقابل جامعه مسئولیت اجتماعی دارند، تأکید کرد: اهالی دانشگاه باید برای انجام مسئولیت اجتماعی خود و برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه محصولات و مدل های علمی جذاب تولید کنند، ارائه راهکار به نهادهای اجرایی مسوولیت اجتماعی دانشگاه است.

دیواندری درباره ظرفیت دانشگاه ها برای برقراری ارتباط با صنعت اظهار کرد: در حالی که دانشگاه ها و اهالی صنعت باید تعامل بیشتر با یکدیگر داشته باشند اما تاکنون غفلت های بسیاری انجام داده اند.

وی افزود: کاربردی تر از علم و مدل های علمی برای سیاستگذاری ها و روند های علمی وجود ندارد، از این رو تمامی محیط های اجرایی اعم از سازمان های دولتی، شرکت های صنعتی و کسب و کارها به علم و مدل های علمی احتیاج دارند.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به اینکه میان مدل های علمی و محیط های اجرایی فاصله وجود دارد، یادآورشد: دانشگاه های موفقی در کشور وجود دارند که می توانند در حوزه فکری، آموزشی و برنامه ریزی ایران را از وابستگی به خارج دور کنند.

به گفته دیواندری، ایران در حوزه تکنولوژی به سایر کشورها وابسته است اما اندیشمندان داخلی می توانند کشور را در حوزه های فکری از خارج بی نیاز کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها باید در جهت کاربردی تر شدن علوم تلاش کنند، افزود: دانشگاهیان باید در جهت نزدیک شدن به کسب و کارها و ارائه راهکار برای حل مشکلات آنها تلاش کنند.

دیواندری با اشاره به توان استادان دانشگاه در ارائه مشاوره به شرکت های صنعتی و نهادهای اجرایی گفت: باید برای مشاوره و سیاستگذاری مانند استفاده از کالاهای ایرانی از اندیشمندان داخلی بهره برد.

وی این موضوع را نیز گفت که سایر کشورها از محصولات دانشگاهی کشور یعنی همان فارغ التحصیلان موفق ایرانی در دانشگاه ها و شرکت های خود بهره مند می شوند.

ایرنا

برچسب ها:

صنعت ،دانشگاه ،تکنولوژی 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما