صنف لوازم خانگی در ردیف بیشترین تخلفات است

1397/12/11

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف قم
صنف لوازم خانگی در ردیف بیشترین تخلفات است
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف قم با بیان اینکه بیشترین تخلف مربوط به صنف خوارو بار فروشی و لوازم خانگی بوده است تصریح کرد: سه هزار و 881 واحد صنفی بدون پروانه شناسایی شده و با آنان برخوردهای قانونی صورت گرفته است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، عباس جعفری اتابکی در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط خاص و ویژه و نقش نظارت و بازرسی در این عرصه گفت: از ابتدای سال تا ششم اسفندماه سال جاری، 25 هزار و 302 بازرسی از واحدهای صنفی شهر قم صورت گرفته است.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف قم ادامه داد: از این میزان بازرسی های انجام شده، هزار و 915 پرونده تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

او ادامه داد: از میان پرونده های تشکیل شده، 428 پرونده مربوط به گرانفروشی، 31 پرونده کم فروشی، 241 پرونده در مورد تقلب، 16 مورد احتکار، 950 مورد عدم درج قیمت، 96 مورد عدم صدور صورت حساب، 18 مورد تداخل صنفی، 24 مورد حراج غیر قانونی و 182 مورد عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی بوده است.

جعفری اتابکی با بیان اینکه بیشترین تخلف مربوط به صنف خواروبار فروشی و لوازم خانگی بوده است تصریح کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در هر یک از واحدهای صنفی با شماره تلفن 37751212 تماس گرفته و اعلام نمایند.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف قم افزود: سه هزار و 881 واحد صنفی بدون پروانه شناسایی شده و با آنان برخوردهای قانونی صورت گرفته است.

او با اشاره به اینکه 40 هزار واحد صنفی و 58 اتحادیه اصناف در قم فعالیت می کنند گفت: حدود سه هزار واحد صنفی توسط خانم ها اداره می شود که نظارت آن ها توسط تیم بازرسی خانم انجام می شود.

حعفری اتابکی با بیان اینکه نگاه بازرسی و نظارت بر شکایت محوری می باشد افزود: رسیدگی به شکایت های مردمی در اولویت است و در تلاش برای احقاق حقوق 100 درصدی مردم هستیم و در طرح نوروزی نیز بازرسان ما ساعات بیشتری نسبت به روزهای دیگر به نظارت و بازرسی می پردازند.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف قم در خصوص طرح نظارت ویژه نوروزی گفت: این طرح از اول بهمن ماه آغاز شده است که در این طرح 16 تیم بازرسی حضور دارند و از 15 اسفند ماه این کار با جدیت بیشتر همراه خواهد بود و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه نمایشگاه بهاره قم با بیش از 220 غرفه از 6 تا 12 اسفند ماه برپا می شود گفت: نظارت ویژه ای نیز بر کالاهای عرضه شده در نمایشگاه خواهیم داشت و با گرانفروشی برخورد خواهد شد.

جعفری اتابکی در پایان خاطر نشان کرد: امسال 700 تن پرتقال و 350 تن سیب در 25 چادر عرضه میوه و تره بار توسط کمیته تنظیم بازار به همشهریان عرضه خواهد شد.

شفقنا
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما