1397/12/12

واردات لوازم خانگی به بازار کمکی نمی‌کند
دبیر انجمن لوازم خانگی واردات بی‌رویه از مناطق آزاد را ضربه دولت به تولید داخلی دانست و گفت: واردات لوازم خانگی به بازار و مردم کمک نمی‌کند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، حبیب الله انصاری با بیان اینکه مناطق آزاد باید برای توسعه اقتصادی کشور در نظر رفته می شد، تصریح کرد: وقتی واردات و صادرات بدون هیچ کنترلی اتفاق افتد، رویه ای در راستای توسعه صنعت کشور نیست.

وی در رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه نباید با واردات بی‌رویه و صادراتی که مشخص نیست چه پایه و مبنایی دارد، مناطق آزاد را مدیریت کنیم، افزود: بایستی حرکت و فعالیت مناطق آزاد در راستای توسعه صنعتی باشد.

انصاری در این رابطه گفت: اگر صنعت ما به مواد اولیه نیاز دارد باید از مسیر مناطق آزاد به صورت سهل وارد شود یا اگر نیاز به صادرات داریم، نمی‌توان بدون توجه به ماهیت کالای صادراتی اتفاق افتد.

وی با تصریح بر اینکه صادرات از مناطق آزاد بایستی توسط فعالان این حوزه صورت گیرد، گفت: بنده اعتقاد ندارم با توجه به رویه واردات لوازم خانگی، این مسئله به توسعه بازار کمک و برای مردم تسهیلات ایجاد می‌کند.

انصاری ادامه داد: ما در صنعت لوازم خانگی شرایط خوب کمی و کیفی تکنولوژیک را در اختیار داریم که پاسخگوی نیاز جامعه است.

این فعال بخش خصوصی افزود: به جز قطعات و مواداولیه که باید از خارج وارد شده و در چرخه تولید قرار گیرد، کالاهای ساخته شده در حوزه پخت و پز و گرمایشی و سرمایشی را با بهترین تکنولوژی در ایران تولید می‌کنیم.

انصاری با بیان اینکه مناطق آزاد از منظر واردات به هیچ عنوان نمی‌تواند کمکی به چرخه تولید صنعتی در کشور باشد، تاکید کرد: امروز با این تصمیم نه تنها به تولید کمک نمی‌کنیم، بلکه تولید که با رکود مواجه است را ضربه پذیرتر می‌کنیم.
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما