ویژگی های یک تشک مناسب چیست؟+جدول قیمت

1397/12/18

راهنمای خرید
ویژگی های یک تشک مناسب چیست؟+جدول قیمت
راز زندگی بهتر یک خواب خوب شبانه است تا شما را آرام و سالم نگه دارد. همه ما انسان ها روزانه ساعات زیادی از وقت خود را صرف زندگی روزمره می کنیم و مقدار قابل توجهی از انرژی خود را در این فرایند از دست می دهیم. اما چطور باید این انرژی را بازیابی کنیم؟ بله درست حدس زدید، بخشی از این انرژی با داشتن خوابی آرام برروی یک تشک مناسب به دست می آید. انتخاب تشکی متناسب با آناتومی بدن کمک می کند تا انحنای ستون فقرات حفظ شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، برای خریدن تشک وقت کافی اختصاص دهید، چرا که قرار است مدتی طولانی بر کیفیت زندگی و خواب شما اثر گذار باشد. انتخاب تشکی متناسب با شرایط اتاق خواب و مهمتر از آن متناسب با وضعیت سلامتی و ویژگی های یدن ، می تواند زمان بر باشد اما مطمئن باشید که ارزش آن را دارد.

تشک خوب و مناسب برای هر شخص چه ویژگی هایی را باید داشته باشد؟

برای داشتن یک تشک خوب عوامل زیادی را باید در نظر گرفت، عواملی همچون نرمی یا سفتی ، نوع فنر و فوم و نیز مهمتر از همه اینکه میزان حالت پذیری آن با ستون فقرات ما چه میزان است؟ اما اینکه بگوییم تشک سفت بهتر است یا نرم … باید بگوییم که این یک موضوع کاملأ سلیقه ای می باشد و برای افراد گوناگون این موضوع تفاوت دارد و البته ناگفته نماند که به میزان سلامت شما نیز بستگی دارد.

به عنوان مثال افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند هرگز نباید از تشکی سفت استفاده کنند. از سوی دیگر، خوابیدن برروی یک مدلی که به اشتباه انتخاب شده است، سبب فشار برروی ستون فقرات، عضلات، اعصاب و رگ ها گردیده و باعث کمردرد می شود.

قبل از اقدام به خرید تشک ابتدا باید به آناتومی و فیزیک بدن خود آگاه باشید و بدانید که ترجیح شما برای استراحت چه محیطی می باشد و چه میزان فضا برای استفاده از آن در اتاق خواب خود دارید؟ سعی کنید همیشه بزرگترین تشكی که در اتاقتان می شود جای داد را بخرید ، زیرا کیفیت خواب شما تاثیر بسیار زیادی بر روی عمر ، سلامتی و زندگی روزمره شما دارد.

پس از مراجعه به نمایندگان برند مدنظر خود حتما از مشاور خود بخواهید تا تشک کاندیدای شما را در اختیارتان قرار دهد تا حدود 10 الی 15 دقیقه بر روی آن دراز بکشید و موقعیت جسمانی بدن خود را با آن مدل بسنجید. تشک مناسب باید به خوبی فرم بدن شما را به خود بگیرد به نحوی که راستای ستون فقرات شما با همان حالت انحنای طبیعی خود، زمانی که ایستاده اید یکسان باشد زیرا در این حالت کمترین فشار به ستون فقرات و عضلات شما وارد می شود.

بیشترین فشار هنگام خواب به نقاط برآمده بدن مانند سرشانه، باسن و انحنای کمر وارد می شود بنابراین اگر نوع فنربندی و فوم مصرفی به نحوی باشد که قابلیت پوشش گودی کمر و دیگر نقاط حساس بدن را نداشته باشد متاسفانه باید بگوییم که شما به زودی دچار کمردرد خواهید شد.

برچسب ها:

تشک 
عکس های مرتبط
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما