1397/12/22

دانستنی هایی مربوط به ویدئو پروژکتور
ویدئو پروژکتور(video projector) طی سال های اخیر در مدارس، دانشگاه ها و دیگر ارگان ها جهت آموزش بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، ویدئو پروژکتور به منظور نمایش تصاویر و اطلاعات کامپیوتری، تلویزیونی، دی وی دی و دوربین فیلم برداری بر روی پرده سفید یا دیوار کاربرد دارد.

فردی به نام فرانسیس جنکینز، این دستگاه را ابداع کرد که از مجموعه ای نوار عکس های به هم پیوسته و با سرعت یک بیست و چهارم ثانیه تشکیل می شود.از انواع دیتا پروژکتور می توان به فناوری ۳LCD و DLP اشاره کرد.

پروژکتوهای ۳LCD از سه صفحه شیشه ال سی دی برخوردار هستند که هرکدام جداگانه رنگ های قرمز، سبز و آبی تصویر را به دستگاه مذکور منتقل می کنند. قابل ذکر است، ۳LCD از سه چیپ مستقل برای ارائه رنگ های اصلی استفاده می کند که در نتیجه تصاویری با کیفیت واضح تری ارائه می شود.

در فناوری DLP از تعداد بسیاری میکروآینه ای دیجیتالی استفاده شده که هریک با سرعت بالایی روشن و خاموش می شوند که این فرکانس ها با چشم قابل دیدن نیستند و کنتراست در این دستگاه بالا است. دستگاه دیتا پروژکتورهای ۳LCD به دلیل کیفیت رنگ در مصارف خانگی، بازی و دیدن فیلم کاربرد دارند و دیتا پروژکتورهای DLP بیشتر در آموزش و تجارت استفاده می شوند.

ال کا ایران

برچسب ها:

ویدئو پروژکتور