1397/12/22

راهنمای خرید لوازم دکوری برای خانه
اغلب خانم‌ها معتقدند انتخاب و خرید لوازم منزل بعد از کار در معدن، سخت‌ترین کار دنیاست! چرا که پیدا کردن وسایلی که هم با معماری خانه هماهنگی داشته باشد و هم به‌دلخواه تمام اهل منزل باشد، کار آسانی نیست.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، گاهی اوقات پیداکردن لوازم دکوری که به روحیات و سلیقه خانم خانه نزدیک باشد و از هر لحاظ به دل بنشیند کاری نشدنی به نظر می‌رسد.

دراین بین سرویس مبل، لوستر و میز تلویزیون از مهم‌ترین وسایل دکوری منزل هستند که در یک چیدمان، بسیار به چشم می‌آیند. وسایلی که برخلاف اسمشان چندان هم دکوری و تزئینی نیستند و از وسایل اصلی و مهم به‌حساب می‌آیند، چرا که جلوه دکوراسیون یک خانه به زیبایی همین وسایل بستگی دارد.

جلوه‌ای که با همان نگاه اول، سلیقه خانم خانه‌دار را رو می‌کند. به همین خاطر هم هست که خانم‌ها نگاه ویژه و حساس‌تری به این لوازم دارند.

مبلمان، همدم آسودگی‌هایمان در خانه

مبل‌ها هم‌نشین‌های ما در خانه هستند و با فراهم کردن یک‌گوشه نرم و دنج، ما را به یک استراحت جانانه دعوت می‌کنند. همین موضوع، خرید مبل را سخت کرده است، چون قرار است مبل‌ها علاوه بر زیباسازی منزل، نقطه آسایش ما هم باشند. به همین خاطر است که ما با یک شیء معمولی طرف نیستیم. این روزها، با حق انتخاب گسترده‌ای که تنوع بازار پیش‌روی ما قرار داده است، باید به دنبال راهی باشیم که بهترین هم‌نشین خانگی خود را از میان این همه تنوع پیدا کنیم.

چگونه بهترین مبل را انتخاب کنیم؟

برای سرویس مبل اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، اندازه فضایی است که در اختیار دارید. استفاده از مبل‌های بزرگ در فضای کوچک یا پراکنده چیدن مبل‌های کوچک در یک محیط بزرگ، حس بی‌نظمی و بی‌سلیقگی را القا خواهد کرد. تنها در صورتی مبل‌ها به زیبایی خانه‌تان کمک می‌کند که سازمان‌دهی فضا را به بهترین شکل انجام داده باشید.

نکته بعدی توجه به کاربرد مبل است، اینکه قرار است پذیرای مهمان‌هایتان باشند یا می‌خواهید در زمان تماشای تلویزیون، محل راحتی را برای شما و خانواده‌تان فراهم کند؟ مبلمان کلاسیک که برای پذیرایی‌های رسمی مناسب‌اند، در بازار به صورت سنتی و البته به اشتباه «استیل» نامیده می‌شوند و به مبلمان مدرن هم اصطلاحاً «راحتی» گفته می‌شود.

هر کدام از مبل‌های کلاسیک و راحتی، دنیایی از شکل‌ها و طرح‌های مخصوص به خود را دارند. برای مثال ممکن است شما مبل‌های راحتی را ترجیح بدهید که پاف (زیرپایی) دارند، ممکن است مبلمان تختخواب‌شو را مناسب‌تر بدانید، به این دلیل که هم فضای راحتی را به وجود می‌آورند و هم به سازمان‌دهی بهتر فضای خانه کمک می‌کنند.

هم‌چنین ممکن است از میان مبل‌های استیل، زرق‌وبرق و چشم‌نوازی را بر هر چیز دیگری ترجیح بدهید و یا کیفیت فوم و جنس پارچه به‌کاررفته در آن، برایتان در اولویت باشد. به‌هرحال در این دنیای رنگارنگ، سلیقه و علاقه بهترین راهنمای شما خواهد بود.

لوسترها، خورشیدهای کوچک هر خانه

لوسترها خورشید کوچک هر خانه‌ای هستند که زیبایی چیدمان منزل را با نورپردازی‌شان دوچندان می‌کنند. دیگر گذشت آن دورانی که به لوستر نگاهی تجملی داشتند و خرید لوستر را ریخت‌وپاش و هزینه اضافه می‌دانستند.

امروزه این لوسترها هستند که زیبایی یک خانه را در مشت خود گرفته‌اند. خورشیدهایی با اندازه و طرح‌های متفاوت که هر خانه زیبا و شکیلی به آن نیاز دارد تا این زینت دلربای خود را به رخ هر بیننده‌ای بکشد. بی‌شک با وجود این‌همه تنوع در طرح و اندازه لوسترها، انتخاب چندان آسان نیست. انتخابی که هم قرار است روشنی‌بخش خانه باشد و هم زینت‌بخش!

کدام لوستر را بخریم؟

اولین نکته‌ای که برای خرید لوستر باید به آن توجه کنید، ارتفاع سقف و متراژ اتاق است؛ زیرا لوسترهای بلند و ریسه‌ای برای سقف‌های کوتاه مناسب نیستند و لوسترهای کوچک، برای سقف‌های بلند، جلوه چندانی ندارند. پس بهتر است پیش از خرید کمی حساب‌وکتاب کنید. برای این کار شما باید ارتفاع سقف اتاق را یک‌بار تقسیم به چهار و بار دیگر به پنج تقسیم کنید. این دو عدد به‌دست‌آمده، ابتدا و انتهای بازه‌ای است که ارتفاع مناسب لوستر را برای اتاقتان نشان می‌دهد.

پس ازآن، «سلیقه»، نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخابتان دارد. سلیقه‌ای که به سبک خانه‌تان گره می‌خورد. چنانچه سبک دکوراسیون منزلتان مدرن است؛ لوسترهای کوچک و اسپرت مناسب‌تر خواهند بود. لوسترهای کلاسیک و بزرگ که در ترکیبشان از بلورها و کریستال‌های فراوان استفاده شده است برای خانه‌های سنتی انتخاب بهتری هستند.

درصورتی که سقف خانه‌تان گچ‌بری شده و پرنقش و نگار است، بهترین کار انتخاب لوسترهای ساده و بدون شاخه و انشعاب‌های اضافی است. چرا که شلوغی و طرح‌های بیشتر چشم‌ها را خسته می‌کنند.

میز تلویزیون، پایه همیشگی تلویزیون‌ها

از همان زمان که پای جعبه‌های جادو یا همان تلویزیون به خانه‌ها باز شد، میز تلویزیون‌ها هم کم‌کم به یکی از وسایل اصلی خانه تبدیل شدند. وسایلی که امروزه با طرح‌ها، مدل‌ها و جنس‌های متفاوتی از آن‌ها روبرو هستیم. میز تلویزیون‌ها هم از آن وسایلی هستند که همیشه جلوی دید قرار دارند. به همین خاطر هم باید زیبا باشند و هم دوست‌داشتنی!

خرید میز تلویزیون مناسب

برای خرید میز تلویزیون توجه به‌اندازه و نوع تلویزیون بسیار مهم است. انتخاب میز تلویزیون برای هریک از انواع تلویزیون‌های LCD، LED، پلاسما و …، متفاوت است. همچنین توجه به پایه میز هم اهمیت زیادی دارد، زیرا محل نشستن مبلمان باید هم‌سطح با محل قرارگیری تلویزیون باشد. یک میز تلویزیون مناسب باید جادار باشد و در ساخت آن، قسمت‌هایی برای قرار دادن دی‌وی‌دی پلیر، گیرنده و دستگاه‌هایی از این قبیل در نظر گرفته شده باشد. انتخاب جنس میز تلویزیون هم به سبک چیدمان منزل و سلیقه‌تان بستگی دارد.

ایسنا