1397/12/22

صنایع صادرات محور اردبیل حمایت می‌شوند
استاندار اردبیل گفت: با شناسایی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی صادرات محور اقدامات حمایتی از قبیل اختصاص تسهیلات سرمایه در گردش و تسهیلات توسعه طرح برای این واحدها انجام می‌شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، اکبر بهنام جو در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان اردبیل افزود: تلاش برای اجرای پروژه‌های منطقه آزاد، ایجاد بازارهای جدید صادراتی، اتصال خط ریلی استان به جمهوری آذربایجان و برپایی نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی در سال آینده در راستای توسعه صادرات استان برنامه ریزی و عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه گسترش صادرات برای افزایش درآمد تولید کننده داخلی امری ضروری است، ادامه داد: تلاش دستگاه‌های مرتبط و اتاق بازرگانی برای برنامه ریزی در راستای گسترش صادرات ضروری است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تولیدات شاخص و صادراتی منطقه باید شناسایی شود، ادامه داد: باید با شناسایی بازارهای هدف و استفاده از پتانسیل‌های منطقه در راستای توسعه صادرات تلاش کنیم.

بهنام‌جو افزود: فرش یکی از مهم‌ترین صنایع صادرات محور استان است که باید از این مزیت استان برای توسعه صادرات بهره گیری کنیم.

صادرات غیرنفتی ۹۱ میلیون دلاری اردبیل

سرپرست سازمان صنعت، معدن وتجارت استان نیز در این جلسه ارزش صادرات غیرنفتی استان در ۱۱ ماهه سالجاری را ۹۱.۶ میلیون دلار اعلام کرد.

رامین صادقی افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴۱ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به صادرات ۵۳.۶ میلیون دلاری صادرات چمدانی، افزود: این نوع صادرات نیز ۹۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افرایش یافته است.

مهر

برچسب ها:

صادرات ،تولید 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما