1398/01/17

ثبت ۱۱۳۲ پرونده تخلف صنفی در مهاباد
یک هزار و ۱۳۲ پرونده تخلف‌ صنفی در طول یک سال گذشته در این شهرستان ثبت شده است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان مهاباد گفت: ارزش ریالی تخلف پرونده‌های ثبت شده در این مدت چهار میلیارد و ۳۰۸ میلیون ریال برآورد شده است.ثبت ۱۱۳۲ پرونده تخلف صنفی در مهاباد

صادق قادری افزود: در طول یک سال گذشته ۱۲ هزار و ۶۲۸ بازرسی از صنف‌های مختلف به صورت ۲ شیفت در صبح و بعد از ظهر با مشارکت اداره‌های صنعت، معدن و تجارت، بهداشت محیط و اداره تعزیرات حکومتی انجام شده است.

وی در ادامه گفت: بیشترین تخلف ثبت شده مربوط به صنف مواد غذایی، لوازم خانگی و لوازم آرایشی و بهداشتی است که درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور، گران فروشی و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی به ترتیب بیشترین موارد تخلف را به خود اختصاص داده است.

قادری اضافه کرد: در همین مدت ۶۳۴ مورد شکایت از واحد‌های مختلف صنفی از طریق شماره ۱۲۴ این شهرستان توسط شهروندان گزارش شده است.

وی یادآور شد: در طول یک سال گذشته چهار گروه ۲ نفری مشترک از اتاق اصناف در قالب بازرسی و نظارت در سطح شهرستان برای کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در ۲ نوبت صبح و عصر برای نظارت بر عملکرد واحد‌های صنفی و غیرصنفی فعال بودند.

قادری گفت: در طرح تشدید نظارت بر بازار۱۳ گروه نظارتی هم به صورت هفتگی از ۱۳ منطقه شهر، عملیات بازرسی و نظارت موارد بهداشتی، نحوه خرید و فروش و قیمت گذاری را پایش و با متخلفان برخورد می‌کنند.

وی گفت: در یک سال گذشته ۹۰۰ واحد بدون پروانه کسب شناسایی شدند که از سوی واحد بازرسی برای آن‌ها جهت اخذ پروانه کسب از اتحادیه‌های مربوطه دعوتنامه ارسال و راهنمایی‌های لازم انجام شده است.

صداوسیما

برچسب ها:

لوازم خانگی 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما