1398/01/18

آمار میزان صادرات از گمرکات استان مرکزی
مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: یک میلیون و 530 هزار تن انواع کالا سال گذشته از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، اسماعیل حسینی افزود: این کالاها به ارزش یک میلیارد و 13 میلیون و 540 هزار و 153 دلار به مقصد 84 کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان و بلغارستان صادر شده که محموله های ارسالی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 6 و سه درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن سبک خطی، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سنگین، شمش، آبمیوه و رانی، بلور و چیپس از جمله عمده کالاهای صادر شده از گمرکات این استان به خارج از کشور بوده است.

حسینی افزود: 164 هزار و 297 تن کالا به ارزش 401 میلیون و 879 هزار و 759 دلار در این مدت به استان مرکزی وارد شد که این شاخص نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 21 و ارزشی 9 دهم درصد افزایش دارد.

وی گفت: ماشین آلات، پاکت بسته بندی، کنسانتره، تکه میوه، پوره، قوطی آلومینیومی، کویل آلومینیوم، در بطری و مواد اولیه پوشاک از جمله عمده کالاهای وارد شده به استان مرکزی در این مدت بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: این کالاها از 59 کشور جهان از جمله چین، ترکیه، آلمان، ایتالیا، هند، امارات متحده عربی، یونان، سوئیس و اسپانیا به این استان وارد شده است.

حسینی گفت: 427 پرونده قضایی و قاچاق کالا به ارزش 446 میلیارد و 317 میلیون و 645 هزار ریال در مبادی گمرکی استان مرکزی تشکیل شد که این شاخص نیز نسبت به مدت مشابه قبل از نظر ارزش 151 درصد افزایش و از نظر تعداد 23 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: موتور سیکلت، لوازم خانگی برقی، لوازم برقی غیر برقی، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و پتو از جمله کالاهای کشف شده در گمرکات استان مرکزی در این مدت بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: یکهزار و 724 میلیارد و 279 میلیون و 273 هزار ریال درآمد ملی و استانی پارسال در گمرک های استان مرکزی کسب شد که این درآمدها نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 28 درصد افزایش دارد.

حسینی ادامه داد: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در این مدت یکهزار و 445 میلیارد و 401 میلیون و 270 هزار ریال بود که این درآمد ها نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 34 درصد افزایش یافته است.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.

ایرنا

برچسب ها:

صادرات ،گمرک ،لوازم خانگی 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما