نکات مهم برای نگهداری از هود آشپزخانه

1398/02/05

نکات مهم برای نگهداری از هود آشپزخانه
هود آشپزخانه نقش مهمی در تهویه هوا و از بین بردن بخارات ناشی از پخت و پز دارد.اغلب بخارات غذایی حاوی چربی و روغن هستند از این رو هود آشپزخانه همواره در معرض آلودگی و چربی قرار دارد. خرابی و از کار افتادن هود آشپزخانه مورد مهمی است که و می بایست برای نگهداری هود آشپزخانه از خطرات احتمالی تمهیدات لازم اندیشیده شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، نوسان برق بیشترین آسیب را به لوازم برقی خانگی می زند هود آشپزخانه نیز در صورت نوسان برق ممکن است دچار آسیب شود. آسیب دیدگی هود ناشی از نوسان برق در قسمت بُرد هود و موتور بیشتر است. برای جلوگیری از صدمات نوسان برق، بهتر است از یک محافظ دستگاه های الکتریکی در مسیر هود آشپزخانه استفاده کنید.

برای جلوگیری از آتش سوری احتمالی حتماً برق ورودی هود را از بالای کابینت تأمین کنید. پریزهای بالای گاز برای برق رسانی به هود مناسب نیستند.

برق ورودی هود را حتماً از بالای کابینت تأمین نموده و از قرار دادن دوشاخه در پریزهای بالای گاز رومیزی جداً پرهیز نمایید. این امر سبب کاهش خطر آتش سوزی خواهد شد.

جهت مکش بهتر هوا و خارج کردن بو و بخارات مواد غذایی، باید ۵ دقیقه قبل از روش کردن اجاق گاز، هود آشپزخانه را روشن کنید تا جریان هوا برقرار شود.

برای سالم ماندن قسمت لمسی هود آشپزخانه، از کنترل دستگاه استفاده کنید. البته این مورد در ارتباط با هود های کنترل دار صدق می کند.

هود آشپزخانه در حین کارکرد هیچ بوی غیرعادی ساطع نمی کند در صورت احساس هر نوع بوی ناخوشایند و غیر معمول از هود، تاوَن دستگاه را خاموش کرده و با تعمیرکار خود تماس بگیرید.

هود آشپزخانه صدایی یکنواخت ناشی از کارکرد دارد که می تواند کم یا زیاد باشد. در صورت شنیدن هر صدای غیر عادی در هنگام کارکردن هود آشپزخانه، ابتدا دستگاه را خاموش و سپس با تعمیرکار خود تماس بگیرید.

فیلترهای آلومینیومی هود باید به فواصل منظم شسته و تمیز شود. باقی ماندن ذرات چربی و روغن در روی فیلتر مانع از عملکرد صحیح هود در آشپزخانه خواهد شد. برای شستشوی فیلتر هود می توانید از محلول آب داغ، چند قطره مایع ظرفشویی و جوش شیرین استفاده کرده و فیلتر را به مدت یک ساعت در این محلول غوطه‌ور نمایید.

برای برطرف کردن آلودگی روی بدنه هود، از یک دستمال نمدار و خمیر جوش شیرین استفاده کنید. مواد پاک کننده شیمیایی مخصوص نظافت هود نیز در بازار به فروش می رسد. استفاده از آب برای نظافت هود می تواند موجب برق گرفتگی شود .

برچسب ها:

هود آشپزخانه 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما