جنگ دیجیتالی در بازار لباس‌شویی!

1397/03/07

سامسونگ یا ال‌جی
جنگ دیجیتالی در بازار لباس‌شویی!
زمان زیادی از ورود اولین نسل ماشین لباس‌شویی ها به بازار گذشته است. نسلی که اگرچه برای کمک به خانم های خانه دار آمده بودند اما خودشان بدون کمک نمی توانستند کار چندانی از پیش ببرند و برای آب کشی و تخلیه آب محتاج کمک بودند!
به گزارش دنیای لوازم خانگی، لباس‌شویی-های اولیه نیمه اتومات بودند و به دلیل سختی کار و سر و صدای زیاد خیلی زود جای خود را به انواع تمام اتومات خود دادند. اما اتومات ها نیز با رقیب قدری به نام ماشین های دیجیتال روبرو شدند. پیشرفت سریع تکنولوژی باعث شد تا خیلی زود ماشین لباس‌شویی های دیجیتال راه خود را در بازار پیدا کنند و توانمندی های خود را به رخ رقبا بکشند.
شاید به نظر برسد قیافه لباس‌شویی های جدید آنقدرها هم فرقی با مدل های قدیمی ندارد، اما امکانات، تنوع شستشو و شرایط فنی آن-ها تغییر کرده‌است. این روزها امکانات زیاد ماشین های دیجیتال باعث گرمی بازار این محصولات شده است و همین موضوع شرکت های سازنده را بر آن داشته تا با افزودن امکانات زیادتر سهم بیشتری از بازار این کالا را به خود اختصاص دهند.
در بازار ایران دو شرکت کره ای ال‌جی و سامسونگ از دیرباز رقبای جدی و سرسختی برای هم بوده‌اند که این امر در بازار ماشین لباس‌شویی نیز به خوبی مشهود است به طوری هر کدام از این شرکت ها سعی دارد با بهره گیری از تکنولوژی حرف بیشتری برای گفتن داشته باشد و سهمی بیشتری از بازار را از آن خود کند.
در این گزارش به بررسی و مقایسه دو ماشین لباس‌شویی ال‌جی مدل WM-L1055CS با سامسونگ مدل K149 پرداخته‌ایم. محصولاتی که اگرچه در وزن و قد و قواره و بسیاری از ویژگی‌ها و آپشن‌ها یکسان به نظر می‌رسند اما در قیمت اختلاف فاحش و چشمگیری با هم دارند! در حالی که محصول ال‌جی با قیمتی حدود چهار میلیون و 200 هزار تومان به بازار عرضه می‌شود سامسونگ ماشین لباس‌شویی خود را با قیمت 6 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می رساند که این امر می‌تواند از نظر اقتصادی در انتخاب خانواده‌ها تاثیرگذار باشد.

هر دو کم مصرف
هر دو این ماشین لباس‌شویی‌ها با ظرفیت 10 کیلوگرم از کارآمدترین لباس‌شویی‌های بازار هستند. در پشت ظاهر زیبای این ماشین لباس‌شویی ها، تکنولوژی به‌روز و با راندمان زیاد قرار دارد تا جایی‌که رده‌ی مصرف انرژی آن ها +++ A تعیین ‌شده است. این ماشین لباس‌شویی‌ها با ظرفیت 10 کیلوگرم می‌توانند در خانواده‌های متوسط تا پرجمعیت مورداستفاده قرار گیرد.
ظرفیت بالای این ماشین‌ها شست‌وشوی میزان زیادی البسه و پارچه را ممکن می‌سازد. دهانه‌ بسیار عریض این دستگاه‌ها این امکان را به مصرف‌کننده می‌دهد تا البسه‌ی حجیم، پارچه‌های بزرگ و حتی لحاف را در آن به‌راحتی جای دهد که این امر به یکی از نقاط قوت این محصولات تبدیل شده‌است.
پنل کنترلی ماشین لباس‌شویی ال‌جی مدل WM-L1055CS در جلوی آن قرار گرفته و صفحه‌ی ال‌ای‌دی تمام لمسی است این در حالی است که پنل کنترلی ماشین لباس‌شویی سامسونگ مدل K149 ال‌سی‌دی تمام لمسی است، اما به نظر می‌رسد که کارکردن با هر دو پنل‌ بسیار راحت است.
یکی ازنقاط قوت محصول ال‌جی تعداد برنامه شستشو و برنامه ویژه شستشوی آن است که به مصرف‌کننده این امکان را می‌دهد تمام البسه با شرایط و ویژگی‌های مختلفی را بشوید. لباس‌شویی ال‌جی دارای 14 برنامه شستشو و 14 برنامه انتخابگر است. این در حالی است که محصول سامسونگ از این امتیاز برخوردار نبوده و تنها همان برنامه‌های سشتشوی تعریف شده و اتوماتیک خود را دارد.

بخار شو یا حباب ساز؟!
در حالی که ماشین لباس‌شویی ال‌جی مدل WM-L1055CS از سیستم بخارشوی LG True Steam بهره می‌برد تجهیز سامسونگ مدل K149 به تکنولوژی حباب‌ساز موضوعی است که عملکرد و راندمان این دستگاه را بهبود چشمگیری بخشیده است.
در سیستم بخارشوی LG True Steam که در این مدل تعبیه ‌شده امکان بخارشوکردن البسه ممکن می‌شود که True steam سه ویژگی حذف مواد حساسیت زا، چروک‌زدایی و بوزدایی و نرم‌کننده با بخار را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. این در حالی است که سامسونگ با استفاده از تکنولوژی حباب‌ساز کاهش مصرف انرژی، جلوگیری از آسیب‌دیدن الیاف لباس و افزایش کیفیت شستشو را برای مصرف‌کننده تضمین می‌کند.
از مهم‌ترین مشخصه‌های این لباس‌شویی‌ها می‌توان به امکاناتی دیگر از جمله برنامه ضد چروک، سنسور اندازه‌گیری وزن البسه و سیستم عیب‌یابی هوشمند اشاره کرد.
حسگر تشخیص وزن لباس قابلیتی جدید است که می‌تواند برای خانم‌های خانه‌دار جالب باشد. در مدل‌های قدیمی، ماشین لباس‌شویی‌ها برای عملکرد بهتر باید با ظرفیت کامل فعالیت می‌کردند و درنتیجه برای تامین ظرفیت کامل ماشین لباس‌شویی ممکن بود چندین‌روز زمان لازم باشد، ولی با این حسگر، هر مقدار لباس که وارد ماشین شود، براساس وزن و میزان لباس، شست‌وشو انجام می‌شود.

قابلیت مکث برنامه و افزودن لباس
اگر فراموش کردید لباسی را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید و لباس‌شویی شما ال‌جی است، نگران نباشید کافی است دکمه Pause را فشار دهید و اقلام موردنظر را اضافه کنید. هرکدام از برنامه‌های شستشوی کتان، ترکیبی، شستشوی آسان، Speed 14 را انتخاب کرده باشید، درب لباس‌شویی طی فرآیند شستشو می‌تواند فوراً (تقریباً ظرف مدت 3 ثانیه) باز شود. این درحالی است که در لباس‌شویی سامسونگ چنین امکانی برای مصرف‌کننده درنظر گرفته نشده است.

فن‌آوری شستشوی 6 Motion چیست؟
یکی از افتخارات شرکت ال‌جی این است که در محصولات خود از فن‌آوری شستشوی 6 Motionبهره می‌برد. در این ماشین لباس‌شویی نیز، ال‌جی فناوری منحصر به فرد 6Motion Direct Drive را به کار گرفته تا به حرکات دیگ دستگاه تنوع ببخشد. بدین ترتیب دستگاه بر اساس برنامه شستشو، از یک یا چند حرکت مناسب در دیگ استفاده می‌کند، در نتیجه با وجود دور چرخش کنترل‌شده و امکان چرخش دیگ در هر دو جهت راست و چپ، کارایی دستگاه به شکل قابل توجهی افزایش یافته تا در هر بار شستشو، نتیجه‌ای بی‌نقص حاصل شود.

سیستم حفاظتی در نوسانات برق
اما یکی از ویژگی های ماشین لباس‌شویی سامسونگ که می تواند در بازارگردانی آن نقش مهمی ایفا کند، سیستم حفاظتی در برابر نوسانات برق است که مانع از خرابی دستگاه می‌شود.
برنامه خودکار شستشوی دیگ لباس‌شویی نیز در این دستگاه موجب می‌شود مصرف‌کننده دیگر نگران تمیزی دیگ که شاید کیفیت شستشوها را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد، نباشد.
همچنین در محصول سامسونگ با استفاده از فناوری ویژه هوشمند و بهینه از مواد شوینده، برای هر بار شستشو نیاز به شارژ کردن مواد شوینده نیست. مخزن مایع شوینده این لباس‌شویی با گنجایش 1.3 لیتر و همچنین مایع نرم‌کننده با گنجایش نیم لیتر در هر بار شستشو به میزان مورد نیاز از این مواد شوینده به طور هوشمند استفاده می کند. همچنین نحوه قرارگیری این مخزن در داخل دستگاه به گونه ای است که قابل رویت نیست.

برچسب ها:

قیمت ،ماشین ،لباس شویی 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما