روزانه افراد زیادی به خرید فرش و فرش ماشینی نیاز پیدا میکنند و در پی بهترین روش خرید این کالا هستند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، خرید فرش ماشینی از جمله خریدهایی است که طیفهای مختلف جامعه میخواهند در مورد آن بیشتر بدانند و بهترین روش را برای خرید فرش پیدا کنند. میدانیم در بازار فرش انتخابهای متعددی پیشروی افراد قرار دارد و بسیاری از متقاضیان فرش نمیدانند از کدام مسیر میتوانند فرش بهتری خریداری کنند.
خرید آنلاین فرش ماشینی
بزرگترین مزیت خرید آنلاین فرش ماشینی یا خرید فرش آنلاین این است که وقت شما در تردد میان خانه و فروشگاه و در ترافیک و شلوغی شهر به هدر نمیرود. استقبال روزافزون از خرید آنلاین موجب شده است که اغلب شرکتهای معتبر تولیدکننده فرش ماشینی، بخش فروش آنلاین را با خدماتی مثل پرداخت درب منزل، تضمین اصالت کالا و ارسال رایگان فرش تا محل موردنظر مشتری، در سایت خود راهاندازی کنند.
تنها کمبودی که برای خرید آنلاین فرش میتوان تصور کرد این است که مشتری تا پیش از دریافت کالا برخورد مستقیم با فرش ندارد و فرش را بهاصطلاح لمس نمیکند. تجربه نشان داده است که لمس فرش هنگام خرید، موضوعی است که ازنظر روانی بر مشتری تأثیرگذار است و خیال مشتری را آسوده میکند.
بهاینترتیب اگر مشتری به هر دلیل فرش خریداریشده بهصورت غیرحضوری و آنلاین را مطابق سلیقه و احساس خود ندانست، این امکان را در اختیار دارد که فرش را پس فرستاده و فرش دیگری انتخاب کند. البته باز بر این نکته تأکید میکنیم که خرید فرش آنلاین از شرکتهای تولیدکننده معتبر و برندهای معروف که کیفیت محصولات خود را تضمین میکنند کاری معقولانه و منطقی است. با این توضیحات به نظر میرسد خرید آنلاین فرش ماشینی در ردیف بهترین روشهای خرید این کالا قرار میگیرد.
خرید فرش از هایپرمارکتهای تخصصی فرش
یکی دیگر از روشهای خرید فرش ماشینی مراجعه به هایپرمارکتهای تخصصی فرش است. این هایپرمارکتها یا توسط یک تولیدکننده فرش راهاندازی میشود و یا تأسیسکنندگان هایپرمارکت، خود تولیدکننده نیستند.
در هر دو صورت فرشهایی که در این فروشگاههای بزرگ عرضه میشود در یک برند خلاصه نمیشود و معمولاً چند برند در هایپرمارکتهای تخصصی فرش به عرضه محصولاتشان میپردازند. تعداد این هایپرمارکت ها در یکی دو سال اخیر رشد زیادی داشته و این امر استقبال خریداران فرش از آنها را به نمایش میگذارد.
مزیت اصلی این هایپرمارکتها این است که به دلیل تنوع محصولات، امکان انتخاب بیشتری به مشتری میدهند. ضمنا فروشگاههای بزرگ تخصصی فرش نیز خدماتی مثل ارسال رایگان تا درب منزل را در فهرست مزیتهای خود دارند.
علاوه بر این بعضی از هایپرمارکتهای تخصصی فرش با ارگانها و سازمانها قرارداد میبندند و امکان خرید اقساطی فرش را به پرسنل آن ارگان یا سازمان فراهم میکنند.
اگر قصد خرید فرش از هایپرمارکتهای تخصصی فرش را دارید باید با مشکل رفتوآمد در ترافیک کلافه کننده شهر کنار بیایید و ضمنا تحمل شلوغی این فروشگاهها در مقاطع زمانی خاص – مثل شب عید - که معمولاً تعداد متقاضیان خرید فرش افزایش مییابد، برای بسیاری از افراد دشوار است.
خرید فرش از راستهبازارهای فرش
در بعضی از خیابانهای شهرهای بزرگ شاهد شکلگیری راستهبازارهایی هستیم که از تأسیس چند فروشگاه فرش در کنار هم ایجاد شدهاند. خرید از این راستهبازارها هم یکی از انتخابهای شماست و مزیت آن این است که هر یک از این فروشگاهها معمولاً نمایندگی فروش یک یا چند تولیدکننده را به عهده دارند و این موضوع دست شما را در انتخاب باز میگذارد. البته این فروشگاهها وسعت چندانی ندارند و تعداد برندهایی که عرضه میکنند، معمولا به شماره انگشتان یک دست نمیرسد.
مزیت دیگری که این راستهبازارها دارند این است که چون در محلهها قرار گرفتهاند، برخی از آنها نه همه، حاضر میشوند فرش را بهصورت اعتباری و اقساطی هم به اهالی آن محل به فروش برسانند. در این روش خرید فرش، مشکل تردد به محل این راستهبازارها، کماکان دردسرساز است خصوصاً که این راستهبازارها معمولاً در نقاط پرترافیک شهرها واقعشدهاند.
خرید فرش با مراجعه حضوری به کارخانه
با وجود فراگیرشدن خرید آنلاین فرش یا خرید فرش آنلاین و خرید از هایپرمارکت های تخصصی فرش و پرمشتری بودن راستهبازارهای فرش، هنوز هم برخی افراد ترجیح میدهند برای خرید فرش به درب کارخانه مراجعه کنند.
بعضی کارخانهها برای پاسخگویی به این افراد فروشگاهی در محل کارخانه راهاندازی کردهاند و درصدی تخفیف برای خرید درب کارخانه در نظر گرفتهاند. شاید اصلیترین مزیت این روش خرید همین تخفیفهای درب کارخانه باشد.
البته ارائه تخفیف، منحصر به خریداران فرش درب کارخانه نیست و فروشگاههای آنلاین و هایپرمارکتهای تخصصی فرش و راستهبازارهای عرضهکننده فرش نیز به مناسبتهای مختلف تخفیفهایی به خریداران ارائه میکنند.
روش خرید درب کارخانه را بیشتر افرادی مورد استفاده قرار میدهند که در میان پرسنل شاغل در کارخانه تولیدکننده فرش، مُعرف دارند. این روش خرید فرش دیگر چندان مرسوم نیست و اگر چه ممکن است معرف شما مدعی باشد که یک فرش را بهصورت خاص برای شما بافتهاند! اما واقعیت این است که عملا چنین امکانی در کارخانهها وجود ندارد و فرشهای همرده، همه با مواد اولیه یکسان و کیفیت یکسان تولید میشود.