مصرف برق کولر‌های گازی چقدر است؟

1399/03/17

مصرف برق کولر‌های گازی چقدر است؟
مشاور مدیرعامل توانیر گفت: مصرف کولر‌های گازی تا ۵ برابر کولر‌های آبی است و البته راهکار‌های متنوعی هم برای کنترل مصرف برق منازل وجود دارد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، عبدالامیر یاقوتی مشاور مدیرعامل توانیر در گفت‌وگو با برنامه «در انتهای الوند» شبکه ۲ سیما گفت: امیدواریم صنعت برق تابستان امسال با همت مردم و تلاش همکاران بدون قطعی و خاموشی بگذرد.

یاقوتی با بیان چگونگی عملکرد سیستم برق کشور در شرایط پرباری شبکه، از مردم خواست با توجه به نقش اساسی برق در زندگی روزمره، برنامه‌های تشویق محور مدیریت مصرف صنعت برق را به ویژه طی ساعات ۱۳ تا ۱۷ به کار ببندند و استفاده از وسایل برقی پرمصرف را به ساعات کم باری منتقل کنند.

او با اشاره به همکاری نظام‌مند مصرف کنندگان بزرگ صنعتی، کشاورزی و غیره با برنامه‌های مدیریت بار و مصرف شرکت توانیر، نقش مشترکان خانگی را در عبور از پیک تابستان حایز اهمیت دانست و از تلاش صنعت برق در جهت فرهنگسازی و سوق دادن بخش خانگی به سمت اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف با استفاده از اهرم‌های تشویقی خبر داد.

مشاور مدیرعامل توانیر، وسایل سرمایشی را از مهمترین مصارف شبکه در تابستان خواند افزود: در این بین مصرف کولر‌های گازی تا ۵ برابر کولر‌های آبی است و عدم عایق بندی محیط و گرمای پخت و پز در آشپزخانه موجب هدر رفت انرژی می‌شود و علاوه بر آن راهکار‌های متنوعی هم برای کنترل مصرف برق منازل وجود دارد.

یاقوتی با اشاره به حمایت صنعت برق از مشترکان ابراز داشت: از سال ۹۰ بیمه خسارت آسیب لوازم برقی به مشترکان ناشی از حوادث شبکه پرداخت می‌شود و چگونگی آن از طریق پورتال رسمی شرکت توانیر قابل دسترسی است.

باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:

کولر گازی ،کولر آبی 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما