رد پای فضای مجازی در گرانی لوازم خانگی

1399/03/20

رد پای فضای مجازی در گرانی لوازم خانگی
نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس یازدهم می گوید در حال حاضر فضای مجازی به محیطی برای قیمت گذاری سلیقه ای تبدیل شده و بهای لوازم خانگی با نظر شخصی افراد تعیین می شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، روح الله عباسپور نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس یازدهم با انتقاد از گرانی لوازم خانگی، گفت: از آنجایی که دولت نظارتی بر بازار ندارد، قیمت لوازم خانگی روزه به روز افزایش می‌یابد، در این شرایط دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان تعزیرات باید با ورود جدی، از سوءاستفاده جلوگیری کنند.

جولان سوداگران در فضای مجازی یکی از دلایل گرانی لوازم خانگی

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس یازدهم یکی دیگر از دلایل گرانی افسارگسیخته لوازم خانگی را جولان سوداگران در فضای مجازی دانست و افزود: در حال حاضر فضای مجازی به محیطی برای قیمت گذاری سلیقه ای تبدیل شده و بهای کالاها با نظر شخصی افراد تعیین می شود.

وی با بیان اینکه ممکن است تولیدکنندگان لوازم خانگی، با هدف سوءاستفاده به دنبال افزایش قیمت خارج از چارچوب باشند، اظهار کرد: در این شرایط دولت باید با متخلفان برخورد کند، با ردیابی مسیر تولید و توزیع، می توان از گرانی نابسامان کالاها جلوگیری کرد.

گرانی لوازم خانگی در ماه‌های اخیر منطقی نیست

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: اگرچه افزایش قیمت مواد اولیه به واسطه رشد نرخ ارز، یکی دیگر از عوامل گرانی لوازم خانگی است اما این موضوع نباید به بهانه ای برای افزایش قیمت افسار گسیخته مصحولات تولیدی تبدیل شود.

عباسپور با بیان اینکه گرانی لوازم خانگی در ماه های اخیر منطقی نیست، ادامه داد: برای قیمت گذاری، در مرحله نخست باید قیمت تمام شده کالای تولید محاسبه و در مرحله بعدی درصد مشخصی به عنوان سود تولیدکننده به قیمت آن افزوده شود.

تحلیل بازار
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما