شاید رکود آمریکا شروع شده باشد

1401/12/23

هشدار یک کارآفرین به مردم آمریکا:
شاید رکود آمریکا شروع شده باشد
برنی (برنارد) مارکوس، کارآفرین و یکی از مؤسسان هوم‌دیپو (فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای لوازم خانگی و ساختمانی در آمریکا)، با حضور در یک برنامه تلویزیونی (کاووتو لایو) درباره سقوط ویرانگر بانک‌سیلیکون‌ولی سخن گفت.
به گزارش وبگاه فاکس نیوز، مارکوس در این برنامه تلویزیونی از آمریکایی‌ها خواست که «بیدار شوند» و درک کنند که اقتصاد آمریکا «دورانی سخت» را تجربه می‌کند.

وی اظهار کرد: من نمی‌توانم تحمل کنم تا بایدن دوباره سخنرانی کند و بگوید که وضعیت اقتصاد چقدر عالی است و چگونه رو به جلو حرکت می‌کند و روزبه‌روز قدرتمندتر می شود؛ این یک نشانه است برای اینکه بفهمیم هر آنچه او می‌گوید صحت ندارد. شاید مردم آمریکا بالاخره بیدار شوند و بفهمند که ما در دورانی بسیار سخت زندگی می‌کنیم، و در واقع، احتمالاً همین الان هم دچار رکود هستیم.

برنی مارکوس در ادامه گفت: من برای همه افرادی که تمام سرمایه خود را در این بانک از دست دادند غصه می‌خورم؛ اما ناراحت‌کننده‌تر از این موضوع، این بود که شنیدم مسئولان بانک قبل از این اتفاق سهام خود را فروخته بودند.
شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) در روز جمعه، تعطیلی بانک سیلیکون‌ولی را اعلام کرد؛ این رویداد بدترین شکست نهاد مالی آمریکا در حدود ۱۵ سال گذشته به‌شمار می‌رود.

بانک سیلیکون‌ولی تا بعد از ظهر روز جمعه شانزدهمین بانک بزرگ آمریکا بود که پس از آنکه سپرده‌گذاران مضطرب به دلیل نگرانی از ثبات بانک، سرمایه‌های خود را به‌سرعت از آن خارج کردند، سقوط کرد.

مارکوس دولت بایدن را مقصر این سقوط تاریخی دانست؛ زیرا به بانک‌ها مدام فشار می‌آورد تا به «گرمایش جهانی» اولویت بیشتری بدهند تا به سود یا زیان سهامداران.

نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما