جایگاه لوازم خانگی ایران در عراق

1397/10/16

جایگاه لوازم خانگی ایران در عراق
دبیرکل انجمن لوازم خانگی ایران، ظرفیت این صنایع برای صادرات را بالا دانست و گفت ما در صنعت لوازم خانگی، چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات داریم. به گفته وی ایران می‌تواند جایگزین رقبا در بازار لوازم خانگی عراق شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، حبیب ‌الله انصاری، دبیر انجمن لوازم خانگی ایران یکی از مهمانان حاضر در جلسه کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی‌ پیرامون قرارداد تجارت دوجانبه با عراق بود.

وی در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت ورود مجلس شورای اسلامی به موضوع تجارت با عراق و سوریه، توسعه صادرات به این دو کشور را از اهداف راهبردی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اعلام کرد.

به گفته وی شرکت‌های سازنده لوازم خانگی در ایران چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی از توانایی بسیار خوبی برای صادرات برخوردار هستند.

انصاری توسعه صادرات را از اهداف راهبردی انجمن لوازم خانگی ایران دانست و گفت از جمله کشورهای هدف برای توسعه بازارهای صادراتی عراق و سوریه هستند.

دبیر انجمن لوازم خانگی با بیان این که عراق از دیرباز مقصد برخی از لوازم خانگی ایرانی بوده است، امکان موفقیت سایر لوازم خانگی ایران در بازار عراق را علی رغم تلاش رقبا، بالا دانست.به گفته وی امکان عقد قرارداد در حوزه لوازم خانگی با عراق و سوریه وجود دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز گفت:جای کالاهای ایرانی در بازارهای بغداد خالی است. در شهرهای نجف و کربلا هم یک رقابت ناعادلانه‌ای شکل گرفته که عملا شرکت‌های ایرانی درحال حذف شدن هستند.

ترکیه و عربستان که از متهمان در عراق و سوریه هستند، صاحب نقش و جایگاه شده‌اند و نیروهای آنها در دل دستگاه‌های حکومتی صاحب منصب می‌شوند.

اگر حلقه اقتصادی از دست برود، هر آنچه ما در عرصه‌های سیاسی و نظامی جانفشانی کردیم عملا از دست می‌رود و به تاریخ می‌پیوندد.