حمایت از صنعت لوازم خانگی مشروط است

1402/06/27

از افزایش تیراژ تولید تا ارتقای کیفیت
حمایت از صنعت لوازم خانگی مشروط است
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر ضرورت ارتقای کیفیت لوازم خانگی و افزایش تیراژ تولید این صنعت تاکید کرد.
علی جدی درباره وضعیت لوازم خانگی، گفت: ازآنجاکه بخش خصوصی در این حوزه فعال بوده و تنوع تولید در این بخش وجود دارد، کمیسیون به اینکه در واردات مقداری محدودیت وجود داشته باشد، نظر مثبتی داشت تا با این اقدام فرصتی برای رشد تولیدکنندگان ایجاد شود اما باید به این نکته نیز توجه کرد که محدودیت در واردات مشروط است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در تشریح این شروط، توضیح داد: از یک سو تولیدکنندگان باید از نظر رشد تیراژ تولید، تمام توان خود را به کار گیرند تا عرضه محصولات لوازم خانگی به بازار به میزان کافی باشد و پاسخگوی نیاز بازار باشد.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان باید از این شرایط برای ارتقای کیفیت استفاده می‌کردند تا بتوانند در بازارهای بین المللی وارد شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: نباید شرایط به گونه‌ای پیش رود که بازار انحصاری شود و تولیدکنندگان فقط بر افزایش قیمت تاکید کنند و مردم در اثر این سیاست با مشکل روبه‌رو شوند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در صورتی که این سه شرط رعایت شود، کمیسیون همانند گذشته حمایت می‌کند در غیر این صورت اگر به این نتیجه برسیم که این شرایط موجب شده که فقط قیمت لوازم خانگی افزایش یابد و کیفیت نیز ارتقا پیدا نکند، قطعا اجازه نمی‌دهیم که صنعت لوازم خانگی به این روند ادامه دهد بنابراین اگر لازم باشد، مجدد این موضوع را بررسی می‌کنیم.

نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما