تغییر مالکیت برند مشهور لوازم خانگی

1402/07/09

تغییر مالکیت برند مشهور لوازم خانگی
یکی از برندهای مشهور لوازم خانگی در شرایط تغییر مالکیت قرار گرفت.
پیشنهاد موفقیت‌آمیز صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی «ژاپن اینداستریال پارتنرز» برای خرید شرکت توشیبا به مبلغ ۲ تریلیون ین (۵/ ۱۳ میلیارد دلار)، به فعالیت ۷۴ ساله این شرکت به عنوان یک شرکت سهامی عام خاتمه می‌دهد.

توشیبا که قدمتش به سال ۱۸۷۵ بر‌می‌‌‌گردد و در زمینه تولید برخی از انواع لوازم خانگی مانند تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، چرخ گوشت، میکسر، فرهای برقی، کولر و... فعالیت می‌کند، اعلام کرد کنسرسیومی که در راس آن، «ژاپن اینداستریال پارتنرز» قرار دارد، اکنون ۶۵/ ۷۸‌درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. این موقعیت، راه را برای این صندوق سرمایه‌گذاری هموار می‌کند تا سهامداران دیگر را برای فروش سهمشان تحت فشار قرار داده و کنترل کامل این شرکت را به دست بگیرد.

خروج توشیبا از بازار سهام توکیو، به یک دهه پرآشوب در این شرکت که با رسوایی، ضرر فلج‌کننده و درگیری با سهامداران کنشگر روبه‌رو شد و توانایی این شرکت برای نوآوری را ضعیف کرد، پایان می‌دهد. بر اساس گزارش بلومبرگ، با این حال، مشکلات مدیریتی توشیبا ممکن است همچنان ادامه پیدا کند. وام‌دهندگان توشیبا، خواستار نقش برجسته گورو یاناسه، مدیرعامل برکنار شده این شرکت در مدیریت توشیبا شده‌‌‌اند.

یاناسه اوایل امسال از سمت خود کناره‌گیری کرد تا مسوولیت مربوط به ادعاهای هزینه‌‌‌های سرگرمی نامناسب را برعهده بگیرد. اما او در فراهم کردن زمینه توافق خصوصی‌سازی توشیبا، نقش سازنده‌‌‌ای داشته و در کسب و کار نیروی هسته‌‌‌ای این شرکت، صاحب تجربه است. در میان محصولات لوازم خانگی توشیبا، تلویزیون‌های این برند هم از لحاظ کیفیت و هم ظاهر در مرتبه بالایی قرار دارند که این امر موجب فروش بسیار زیاد آن در سراسر جهان شده است.

تلویزیون‌های توشیبا دارای انواع مدل‌ها و طرح‌های گوناگون هستند و هر کدام از آنها از فناوری‌های گوناگونی برای تولید صدا و تصویر پشتیبانی می‌شوند.

دنیای اقتصاد