1397/11/03

کمک به تولید با سرمایه های خرد مردمی
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: تامین مالی واحدهای تولیدی در شرایط فعلی اقتصاد کشور، یکی از مهمترین اولویت های این وزارتخانه است و می توان از سرمایه های خرد مردمی در این زمینه بهره برد .
به گزارش دنیای لوازم خانگی، سعید زرندی در جلسه با برخی از مدیران دستگاههای اقتصادی گفت:مشکلات مربوط به تحریم و تاثیرات آن در بخش تولید و تجارت و مشکلات ارزی، باعث شده است نیاز بنگاهها به تزریق نقدینگی، بیش از پیش شده است و راهکارهای مختلف تامین مالی با همفکری با بخش خصوصی، اساتید دانشگاه و صاحب نظران اقتصادی بررسی می شود.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت:برخی از مواد قانونی همچون تبصره 18، تسهیلات اشتغال و طرح رونق تولید برای تامین مالی تولید در نظر گرفته شده است و برای برخی صنایع خاص به مثل قطعه سازی نیز تسهیلات جداگانه ای تخصیص داده شده است

زرندی با بیان اینکه مجموع این تسهیلات نیاز صنعت، معدن و تجارت را پاسخ نمی دهد افزود: سیستم بانکی کشور ، ظرفیت مشخصی برای تامین مالی صنعت را دارد و باید به دنبال راهکارهای جدیدی باشیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: استفاده ازابزارهای جدید تامین مالی یکی از موضوعاتی است که بصورت جدی در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

وی گفت: تجارب جهانی نیز نشان می دهد که اتکا تولید فقط به بانکها نیست و باید از سایر بازارهای مالی نیز برای تامین سرمایه بهره برد.

زرندی تاکید کرد: مذاکرات و جلسات متعددی با مسئولان فرابورس،بورس و شرکتهای تامین سرمایه برگزار کردیم تا بتوانیم واحدهای تولیدی را به این سمت هدایت کنیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت تصریح کرد: در بیمه نیز ، سرمایه زیادی وجود دارد که به دنبال راهکاری هستیم تا این منابع نیز به سمت تولید بیاوریم.

وی گفت: "صندوق پروژه ها" و "سرمایه های خرد مردمی" از موضوعاتی است که باید با تولید پیوند بخورد.

زرندی تاکید کرد: البته در این نگاه ، باید فرهنگ سازی مناسبی نیز در صنعتگران ایجاد شود تا آنان نیز ترغیب شوند به طرف ابزارهای جدید مالی بروند چرا که فرصت ها و قابلیت های خوبی در بازار سرمایه وجود دارد که صنعتگران می توانند از آن استفاده کنند.

زرندی گفت: مسئولان وزارت اقتصاد و سازمان بورس نیز آمادگی خود را جهت تسهیل استفاده صنعت از ابزارهای بازار سرمایه اعلام کرده اند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت تاکید کرد: این موضوعات را با خانه های صنعت و معدن ، اتاق بازرگانی و سایر تشکل های بخش خصوصی مطرح کرده ایم و امیدواریم بتوانیم ، فضای جدیدی برای تامین سرمایه تولید ایجاد کنیم.

شاتا

برچسب ها:

سرمایه خرد ،تولید ،تجارت 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما