1397/11/07

برگزاری سیزدهمین المپیاد فرش دستباف
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از برگزاری مرحله مقدماتی سیزدهمین المپیاد فرش دستباف ایران در استان خراسان جنوبی در دو سطح دانش آموزی و دانشجویی خبر داد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، داود شهرکی گفت: این المپیاد به منظور رقابت و سنجش سطح دانش و مهارت هنرمندان عرصه هنر، صنعت فرش و به جهت راهیابی شرکت کنندگان استان به مرحله نهایی این المپیاد در دو سطح دانش آموزی و دانشجویی برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این المپیاد را ایجاد انگیزه به منظور تحصیل علوم و کسب مهارت های علمی دانش آموزان و دانشجویان فرش استان، ارزیابی توان علمی در دو سطح دانش آموزی و دانشجویی استان، شناسایی دانش آموزان و دانشجویان مستعد و نمونه در سطح استان خراسان جنوبی جهت آشنایی بیشتر هم استانی ها با فرش دستباف استان، رشته های مختلف مرتبط با آن و ترویج فرهنگ فرش بافی به عنوان یک فعالیت هنری و سرگرمی برای جوانان عنوان کرد.

شهرکی اضافه کرد: هر مرحله از این المپیاد در سه رشته طرح و رنگ، بافت و رنگرزی در سطح دانش آموزی و در چهار رشته طرح و رنگ، بافت، رنگرزی و مرمت در سطح دانشجویی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: افرادی که بالاترین امتیاز لازم را در مرحله مقدماتی المپیاد کسب کنند، به‌عنوان منتخبین استان از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت به مرحله نهایی معرفی و علاوه بر نفرات اول یک نفر هم از هر رشته به‌عنوان ذخیره جهت حضور در مرحله نهایی اعزام می شوند.

وی خاطر نشان کرد: همه ساله مرحله مقدماتی المپیاد فرش در استان توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در سطح دانش آموزی با همکاری آموزش و پرورش و سطح دانشجویی با همکاری موسسات آموزش عالی دارای رشته فرش استان برگزار می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه از خراسان‌جنوبی 7 نفر از دانش آموزان و 8 نفر از دانشجویان به مرحله کشوری راه می‌یابند، اضافه کرد: مرحله کشوری این المپیاد در از هفتم لغایت نهم اسفند ماه سالجاری در شهر تبریز برگزار خواهد شد.

شاتا

برچسب ها:

فرش دستباف ،المپیاد ،صنعت ،فرش