1397/11/09

رشد10درصدی صادرات از استان مرکزی
استاندار مرکزی گفت: بیش از 830 میلیون دلار کالای غیر نفتی امسال تاکنون از این استان به کشورهای مختلف صادر شده است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، سید «علی آقازاده»در همایش ملی توسعه سیاست های گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اراک افزود: صادرات غیر نفتی استان در 10ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 10 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس مستندهای مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان مرکزی نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته که این مهم نیز مرهون کوشش بخش خصوصی و فعالان اقتصادی است.

استاندار مرکزی افزود: در صورت فرصت سازی بیشتر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و کاهش بخشنامه های مزاحم، تولید و صادرات بیشتر از گذشته خواهد شد.

آقازاده افزود: اسناد مرکز آمار ایران بیانگر آن است که میزان صادرات کشور نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد و این مهم انگیزه و امید را در جامعه افزایش می دهد.

وی اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور ویژه است و فرصت آزمون و خطایی برای دولتمردان به پایان رسیده و سوء مدیریت های گذشته به خصوص در سیاست های اقتصادی باید به حسن مدیریت تبدیل شود.

استاندار مرکزی افزود: از امکانات، ظرفیت ها و توانایی بخش خصوصی باید بیشترین استفاده را در راستای حل مشکلات اقتصادی کرد.

آقازاده بیان کرد: فرصت زیادی برای گذر از شرایط اقتصادی کنونی وجود ندارد چرا که ایران درگیر جنگ اقتصادی است و سیاسی کاری تا زمانی که کشور از لحاظ اقتصادی به ساحل امن نرسد باید تعطیل شود و همه در سایه وفاق و برنامه محوری در راستای حل مشکلات حرکت کنند.

وی توضیح داد: رسیدن به سلامت و ثبات اقتصادی پایه هر فعالیت دیگر است و توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور به توسعه اقتصادی پیوند خورده است.

استاندار مرکزی تاکید کرد: بخش دولتی و خصوصی باید چون دست واحد در میدان اصلاحات اقتصادی باشند تا دشمن در تحریم ها شکست بخورد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: معرفی ظرفیت های بخش خصوصی این امکان را فراهم می کند که دولت بخشی از وظایف خود را به این حوزه واگذار کند و با چابک سازی بدنه مدیریتی کشور گام مهمی در راستای توسعه همه جانبه کشور بردارد.

«منوچهر توسطی» افزود: برخی تصمیم های شتاب زده و غیر کارشناسی در جریان نرخ ارز آسیب های بسیاری به بخش خصوصی وارد کرد و برای جلوگیری از تکرار این مهم باید روابط حوزه های دولتی و خصوصی تقویت شود.

وی اظهار کرد: اگرچه تحریم های دشمنان مشکلات زیادی برای مردم و بخش خصوصی ایجاد کرده اما بخش عمده ای از مشکلات به سبب نواقص مدیریت داخلی است که می توان آنها را با وفاق و همدلی دولت و بخش خصوصی و بهره گیری از ظرفیت های داخلی حول محور منافع ملی حل کرد.

بیش از دو هزار و 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در استان مرکزی دایر و فعال است.

ایرنا
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما