هنگام خرید یخچال فریزر به نکات توجه نمایید

1398/06/14

راهنمای خرید؛
هنگام خرید یخچال فریزر به نکات توجه نمایید
یخچال‌فریزر یکی از مهم‌ترین وسایل در آشپزخانه است که به دلیل اهمیت خاص این محصول، تولیدکنندگان یخچال‌فریزر را بر آن داشته که هرساله در ارتقاء تکنولوژی آن رقابت سنگینی داشته باشند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، در این میان بعضی از خریداران یخچال‌فریزر بر این باورند که هر چه هزینه بیشتری برای خرید یخچال فریزر صرف کنند، بهترین خرید را تجربه خواهند کرد؛ اما نمی‌توان این مطلب را به‌عنوان قانون کلی برای همه محصولات در نظر گرفت.

یخچال‌فریزر یکی از مهم‌ترین وسایل در آشپزخانه است که به دلیل اهمیت خاص این محصول، تولیدکنندگان یخچال‌فریزر را بر آن داشته که هرساله در ارتقاء تکنولوژی آن رقابت سنگینی داشته باشند در این میان بعضی از خریداران یخچال‌فریزر بر این باورند که هر چه هزینه بیشتری برای خرید یخچال فریزر صرف کنند، بهترین خرید را تجربه خواهند کرد؛ اما نمی‌توان این مطلب را به‌عنوان قانون کلی برای همه محصولات در نظر گرفت.

برای خرید یخچال و فریز باید به مواردی مانند ظرفیت دستگاه، بالا یا پایین بودن فریزر، بدون برفک یا با برفک، یخساز اتوماتیک یا دستی؟ و… از عواملی هستند که در هنگام خرید باید توجه شود.

امروزه نمی‌توانیم آشپزخانه‌ای را بدون یخچال فریزر تصور کنیم و به خاطر مهم بودن این وسیله در خانه و کاربردی بودن آن، تولیدکنندگان علاوه بر کیفیت ساخت در نحوه عرضه این کالا هم به رقابت پرداخته اند . در این سالها فروشگاه اینترنتی نفیس 24 اقدام به فروش انواع یخچال فریزرهای ایرانی و خارجی نموده تا خریداران به راحتی بدون دردسر گردش در بازارهای سنتی بتوانند با مقایسه کیفیت ،گارانتی و قیمت این محصول را خریداری نمایند.

یخچال فریزر ال جی، سامسونگ ، بوش، شارپ، فریجیدر، اریستون، کن وود، آ ا گ ، بولومبرگ و میله در بین برندهای خارجی و یخچال فریزر اکولوکس، هیمالیا، امرسان، یخساران، دونار، فیلور، پارس ، هیوندایی، دیپوینت، الکترواستیل و ایستکول از جمله مارک‌های ایرانی هستند که در بازار لوازم خانگی رقابت می‌کنند.

البته شرکتهایی چون ال جی و سامسونگ درزمینه ساید بای ساید گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده اند، ساید ال جی با طراحی زیبا و منحصر فرد و ساید سامسونگ با امکانات و ویژگیهای خاص خود توانسته اند سهم بیشتری از بازار یخچال فریز را به خود اختصاص دهند.

و اما برای خرید یخچال فریزر به چه عواملی باید توجه کرد؟

در اینجا ما برایتان چند ویژگی که این دستگاه باید داشته باشد را برایتان شرح می‌دهیم تا با خواندن این مطلب با در نظر گرفتن اولویت، انتخابی مناسب داشته باشید.

یخچال، فریزر بالا یا یخچال فریزر، پایین؟

طراحی محل قرارگیری فریزر و یخچال در یخچال فریزر های مختلف متنوع است و ظرفیت هر بخش در برند ها و مدل‌های مختلف متفاوت است. مثلاً اگر محل قرارگیری یخچال در بالا طراحی شود معمولاً ظرفیت یخچال کمی کوچکتر است.

در مدل‌های باریک و اقتصادی که فضای کمتری در آشپزخانه می‌گیرند طراحان این دستگاه دست به ابتکار عمل زده‌اند و با طراحی باریک و البته با ارتفاع بالاتری یخچال فریزری طراحی کرده‌اند که علاوه بر فضای کمی که در آشپزخانه اشغال می‌کند زیبایی این مدل دستگاه ها را دوچندان کرده اند. البته ظرفیت این مدل یخچال فریزر ها با طراحی اقتصادی، همچنان مناسب خانوادهای ایرانی است.

جالب است بدانید یخچال‌هایی که فریزر آن‌ها در قسمت بالا قرار می‌گیرد همچنین مصرف انرژی پایین‌تری نسبت به فریز پایین داشته و مصرف برق را تا حدود 25 درصد کاهش می‌دهند. معمولاً در طول روز ما بارها از یخچال استفاده کرده و درب آن را باز و بسته می‌کنیم اما ممکن است تنها چند بار از فریزر آن استفاده کنیم.

یکی از مزیت‌های فریزر پایین به فریزر بالا آن است که دسترسی به یخچال راحت‌تر بوده و شما می‌توانید بدون نیاز به خم شدن مکرر خوراکی‌های موردنظرتان را در یخچال قرار داده و یا آن‌ها بیرون بیاورید.

یخچال فریزر ساید بای ساید و دوقلو:

شاید به‌تازگی واژه ساید بای ساید همراه همیشگی یخچال فریزر شده باشد و همه افراد ترجیح دهند به‌جای خرید یخچال فریزر معمولی از مدل ساید بای ساید استفاده کنند.

درزمانی نه‌چندان دور بیشتر ما ساید بای ساید را اغلب با برندهای آمریکایی و پرمصرف می‌شناختیم که برندهایی چون فریجیدر، وستینگ هاس از شناخته‌ترین آن‌ها است؛ اما در سال‌های اخیر برندهای ال جی و سامسونگ در رده قیمت و کیفیت بسیار مناسب وارد بازار عرضه لوازم‌خانگی شده‌اند و البته برندهای ایرانی مانند ساید بای ساید اسنوا، الکترواستیل و پاکشوما در سال‌های اخیر سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

یخچال فریزرهای ساید بای ساید در سایزهای مختلف کوچک، متوسط و بزرگ طراحی و ساخته‌شده و می‌توانید دمای آن را به‌صورت دستی تغییر دهید. در مدل‌های جدید این مدل از یخچال‌ها می‌توانید دمای یخچال را تا صفر درجه و دمای فریزر را تا منفی 24 درجه نیز پایین بیاورید. علاوه بر اندازه حداکثری فضای داخلی یخچال فریزر، صفحه‌نمایش، یخساز، آبسردکن، فیلترهای داخلی تصفیه آب از دیگر ویژگی‌های این نوع از یخچال و فریزر است.

در کنار یخچال‌های ساید بای ساید یخچال دوقلو قرار می‌گیرد که افراد زیادی آن‌ها را باهم یکسان می‌دانند. باوجود مشابهت‌های زیاد این دو تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. برای مثال یخچال و فریزر در دو بخش مجزا اما در یک مجموعه قرار دارند. این مسئله باعث می‌شود فضای حداکثری مورداستفاده در یخچال دوقلو بیش از ساید باشد.

از طرف دیگر فریزر و یخچال در مدل دوقلو دارای موتور و کمپرسور جداگانه هستند، لذا در صورت بروز مشکل در هرکدام از این دو بخش تنها آن را تعمیر و یا تعویض خواهید کرد و خرابی آن تأثیری بر عملکرد بخش دیگر ندارد.

یخساز اتوماتیک یا دستی:

تقریباً در تمامی یخچال‌فریزرهای جدید سیستم یخساز وجود داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید در هر دو حالت شما باید محفظه مخصوص آب را در یخچال پر کنید تا بعد از گذشت چند ساعت یخ به شکل قالب‌های بزرگ و کوچک، مات و شفاف در یخساز یخچال فریزر تشکیل شود.

کارایی یخساز در هر دو صورت یکسان است. با این تفاوت که یخسازهای اتوماتیک دارای خروجی روی بدنه بوده و شما می‌توانید با فشار دادن اهرم آن تکه‌های یخ تولیدشده را به‌راحتی در لیوان خود قرار دهید؛ اما در یخساز دستی یخ در مخزن خود تولید شده و شما برای استفاده باید خودتان قالب ها را با دست خارج کنید

آبسردکن:

بسیاری از یخچال فریزرهای جدید دارای سیستم آبسردکن هستند. به این شکل که شما می توانید به راحتی لیوان خود را از آب خنک یخچال پر کرده و آن را نوش جان کنید. یخچال های آبسردکن دار به دو شکل طراحی شده اند، مدل اول به گونه ای است که یخچال فریزر دارای یک مخزن بوده و شما آن را به صورت دستی پر می کنید.

آب بعد از گذشت مدتی به مرور دمای آب را به دمای تعیین شده می رساند. در مدل دیگر یخچال دارای ورودی آب لوله کشی است و شما نیازی به پر کردن هیج مخزنی ندارید.

فارس