ضرورت کاهش قیمت تمام شده فرش

1397/10/05

استاندار قزوین تاکید کرد:
ضرورت کاهش قیمت تمام شده فرش
استاندار قزوین در مراسم افتتاح نمایشگاه فرش دستبافت و تابلو فرش گفت: فرش جلوه‌ای از فرهنگ، هنر و هویت ماست که امروز باید بکوشیم اقتصاد صنعت فرش فعال شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی ، «عبدالمحمد زاهدی» استاندار قزوین در مراسم افتتاح نمایشگاه فرش دستباف با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین، اظهار کرد: قرن‌هاست صنعت فرش، سرانگشت بافندگان ما اعم از زن و مرد و دختران را در نوردیده و این دست‌های هنرمند و توانا به این تارها و خامه‌های بی‌جان جان داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در هر نقطه‌ای از ایران خرده‌فرهنگ‌هایی داریم که در صنعت و هنر فرش دست‌بافت مجموعه فرش‌های با اصالتی داریم که دنیا ما را با فرهنگ و هنر می‌شناسد.

استاندار قزوین تصریح کرد: برای جهانی‌شدن در بخش صنعت و سایر بخش‌ها هرچقدر بکوشیم هویت ما نیست اما فرش ایرانی هویت ماست و هنوز در اروپا و امریکا به داشتن فرش ایرانی افتخار می‌کنند.

زاهدی گفت: هرچند برخی کشورها مانند چین و پاکستان کوشیدند تا فرش ایرانی را کپی کنند اما در این راه موفق نشدند و هنوز فرش ایرانی جایگاه خاص خود را دارد.

استاندار قزوین تصریح کرد: در فرش باید به فرهنگ و هنر توجه کنیم و امروز در اغلب استان‌ها فرش‌هایی داریم که شهرت جهانی دارند که هرکدام یک فرهنگ است.

وی تصریح کرد: در اقتصاد فرش باید فعال باشیم و با تشکیل شورای فرش در استان‌ها می‌کوشیم تا مشکلات بررسی شود.

استاندار قزوین یادآور شد: باید قیمت تمام‌شده تولید فرش پایین بیاید، اما سود عرضه‌کننده و بافنده کم نشود، از همین‌رو نیازمند حمایت‌هایی هستیم که تولیدکننده را تشویق کند.

وی تصریح کرد: سال‌هاست فرش اقتصادی نیست و بافنده سود زیادی نمی‌برد، اما در تأمین مواد اولیه از رنگ و بافت و طرح و نقشه باید جداشده و بخشی که می‌تواند اقتصادی باشد مجزا شود و رنگ و پرداخت متمرکز و بقیه موارد غیرمتمرکز باشد.

زاهدی یادآور شد: باید هزینه‌های بالاسری فرش را کاهش دهیم تا تولید مقرون‌به‌صرفه باشد و در کنار آن تسهیلات ارزان‌قیمت به بافندگان پرداخت کنیم تا کارها اقتصادی شود.

ایسنا

برچسب ها:

فرش ،صنعت ،فرش دستبافت