استفاده از کالای ایرانی باید به ارزش تبدیل شود

1398/09/08

عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی مطرح کرد:
استفاده از کالای ایرانی باید به ارزش تبدیل شود
عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: استفاده از کالای ایرانی باید ارزش باشد و این کار نیاز به فرهنگ سازی بیشتر دارد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، داوود نوده فراهانی عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص وضعیت بازار لوازم خانگی تصریح کرد: برای اولین بار در سال ۹۵ صادرات لوازم خانگی ۴۵ میلیون دلار نسبت به واردات آن بیشتر شد این در حالی است که در سال قبل از آن عکس این بوده و تراز مثبت را در لوازم خانگی در سال ۹۷ تجربه کرده ایم.

او گفت: وقتی از لوازم خانگی که پیشران صنعت است حمایت شود، رقابت در این حوزه بیشتر خواهد شد و این صنعت می‌تواند صنایع دیگر و قطعه سازان را حرکت دهد.

نوده فراهانی گفت: صنعت لوازم خانگی یک صنعت جامع است بنابراین رشد چشمگیر در این حوزه نیازمند بسته‌های حمایتی، نگاه ویژه برنامه ریزی از سوی تولید کنندگانی است که نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: مردم حامی اصلی صنعت لوازم خانگی هستند و مهمترین تهدید این صنعت قاچاق است.

نوده فراهانی در ادامه درباره راهکار‌های توسعه این صنعت گفت: کنترل قاچاق در مبادی ورودی و عرضه بسیار مهم است همچنین در حوزه توزیع نیز با کمک مردم، تولید کننده و عرضه کننده می‌توان با کنترل و نظارت قاچاق را کاهش داد.

او افزود: استفاده از کالای ایرانی باید ارزش باشد و این کار نیاز به فرهنگ سازی بیشتر دارد. صدا و سیما، آموزش و پرورش در این بستر بهتر می‌توانند فرهنگ سازی کنند تا مردم از کالای ایرانی بیشتر استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما