ادعای زیان‌ده بودن صنعت لوازم خانگی؟

1402/02/31

ادعای زیان‌ده بودن صنعت لوازم خانگی؟
وضعیت سودآوری و کسب درآمد شرکت‌های لوازم خانگی بورسی در دو سال مالی گذشته روند رو به رشدی داشت. با این وجود شرکت‌های لوازم خانگی در ماه‌های اخیر، جریان رسانه‌ای زیادی راه ‌انداختند تا شاید مسئولان سیاسی و اقتصادی را برای افزایش قیمت تحت تاثیر قرار دهند.
روزنامه هم میهن ادعای ضرر شرکت‌های لوازم خانگی را بررسی کرده و با رد این ادعا، آن را بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها دانسته است.

به گزارش هم میهن، شرکت‌های بورسی لوازم خانگی در حالی بر زیان‌ده بودن خود تاکید می‌کنند که بررسی صورت‌های مالی آنها این ادعا را تایید نمی‌کند. در واقع ادعای زیان سنگین شرکت‌های لوازم خانگی برای افزایش قیمت کالاهای خود، مطرح شده است. اما واقعیت این است که هیچ‌کدام از شرکت‌ها در سال گذشته با زیان مواجه نشده‌اند. منظور از شرکت‌های لوازم خانگی در این گزارش شرکت‌های صنایع مادیران، کارخانجات پارس‌الکتریک، صنعتی پارس‌خزر، گروه صنعتی بوتان، گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان، کارخانجات لوازم‌خانگی پارس، صنایع گلدیران، کارخانجات صنعتی آزمایش و صنایع سرماآفرین ایران هستند.

این روزنامه سپس نوشته است: وضعیت سودآوری و کسب درآمد شرکت‌های لوازم خانگی بورسی در دو سال مالی گذشته روند رو به رشدی داشت. با این وجود شرکت‌های لوازم خانگی در ماه‌های اخیر، جریان رسانه‌ای زیادی راه ‌انداختند تا شاید مسئولان سیاسی و اقتصادی را برای افزایش قیمت تحت تاثیر قرار دهند. ادعای اصلی شرکت‌های لوازم خانگی برای افزایش قیمت کالاهای خود، زیان سنگین اعلام شده‌است. اما واقعیت این است که هیچ‌کدام از شرکت‌ها در سال گذشته با زیان مواجه نشده‌اند. شاید اندکی از سود خود را به دلیل افزایش بهای تمام‌شده و هزینه اداری و مالی از دست داده باشند ولی هیچ‌کدام زیان‌ده نشده‌اند.
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما