دکوراسیون مناسب برای محیط‌های کاری

1402/05/25

دکوراسیون مناسب برای محیط‌های کاری
محیط کاری می‌تواند خانه دوم شما به‌حساب آید؛ زیرا، بیشتر وقت خود را در آن‌جا می‌گذرانید. به همین خاطر است که انتخاب دکوراسیون مناسب برای دفتر کار، اهمیت بسیار زیادی دارد.
چیدمان محیط کاری بر خلق‌و‌خو، تمرکز و بهره‌وری کارمندان در اداره، تأثیر می‌گذارد. شما می‌توانید از طریق طراحی متفکرانه، انتخاب مبلمان مناسب و خلق محیطی گرم و الهام‌بخش موجب افزایش روحیه کارکنان شوید.

در این مقاله، به ‌بررسی نکاتی در مورد نحوه چیدمان اداره یا شرکت و دکوراسیون مناسب برای محیط‌های کاری خواهیم پرداخت. اگر به فکر تجهیز دفتر شخصی یا محیط اداری شرکت خود هستید، خواندن ادامه مقاله را از دست ندهید.

پس از آن، می‌توانید نسبت به خرید لوازم مورد نیاز و انواع لوازم خانگی با اقساط 60 ماهه جهت تکمیل کردن دکوراسیون از شهر کالای خانگی اقدام کنید.

ایده‌هایی جهت دستیابی به دکوراسیون مناسب برای محیط‌های کاری

دفتر کار شما، چیزی فراتر از میز، صندلی و یک یا چند کمد است. زمانی که محیط کاری به‌درستی چیدمان شده باشد، می‌تواند سبک و سیاق شخصی شما را منعکس ساخته و آرامشی را به ارمغان آورد که باعث افزایش تمرکز شما شود.

ایجاد یک فضای سازمان‌یافته در محیط کاری، ضروری است؛ چرا که اگر وسایل به‌درستی چیده و مرتب نشده باشند، می‌توانند موجب حواس‌پرتی کارکنان در حین کار شوند. داشتن یک دکوراسیون مناسب به شما کمک می‌کند تا این گونه حواس‌پرتی‌ها را کاهش داده و موجب افزاش بهره‌وری کارمندان شوید.

آن‌چه در ادامه مقاله آمده است، همچنین به شما کمک می‌کند تا کاستی‌های موجود جهت طراحی دکوراسیون مناسب را تشخیص داده و نسبت به خرید لوازم خانگی با اقساط 60 ماهه از شهر کالای خانگی اقدام کنید.

یک فضای کاربردی ایجاد کنید

برای نظم بخشیدن به جلسات، پروژه‌ها و اهداف خود، از تقویم دیواری یا رومیزی استفاده کنید. گاهی اوقات، دیدن یک تصویر کلی از کارهای پیش رو در روزهای آتی می‌تواند به شما در اولویت‌بندی وظایف و یافتن زمان مناسب برای تعطیلات کمک کند.

در صورت امکان، یک منطقه جداگانه برای مطالعه ایجاد کنید. اتاق مطالعه می‌تواند مکانی ایده‌آل برای پژوهش و تحقیق بدون هرگونه حواس‌پرتی باشد.

همچنین، توصیه می‌شود که مکانی را نیز برای جلسات ویدیویی در نظر بگیرید. سعی کنید جایی در محیط کار خود پیدا کنید که دارای پس‌زمینه‌ای ساده، نورپردازی خوب و بدون سایه و محیطی نسبتاً آکوستیک و بدون انعکاس صدا باشد.

اهمیت مبلمان در چیدمان محیط کاری

استفاده از مبلمان و صندلی‌های مناسب، علاوه بر نظم بخشیدن به چیدمان محیط کاری می‌تواند نقش تاثیرگذاری در افزایش زیبایی دفتر یا اداره شما نیز داشته باشد. کمردرد یا احساس ناراحتی ناشی از نشستن طولانی‌مدت می‌تواند باعث کاهش بهره‌وری و ایجاد حواس‌پرتی شود.

همچنین، برخی افراد، کار در حالت ایستاده را ترجیح می‌دهند؛ بنابراین، گنجاندن میزهای ایستاده برای این دسته از افراد و کسانی که می‌خواهند از اثرات منفی نشستن طولانی بر سلامتی خود جلوگیری نمایند، می‌تواند مفید باشد.

توجه داشته باشید که صندلی‌ها باید ارگونومیک و راحت باشند. شما بیشتر روز را در محل کار خود می‌گذرانید؛ بنابراین، لازم است که صندلی شما از استاندارهای لازم برخوردار باشد.


از پنجره‌ها به خوبی استفاده کنید

در صورت امکان، بهتر است که میزها رو به پنجره‌ها چیده شوند. نگاه کردن به بیرون از پنجره باعث افزایش آرامش شده و استرس و خستگی ناشی از ساعات طولانی کاری را می‌کاهد.

در مواردی، چسباندن یک پوستر یا تصویر الهام‌بخش روی دیوار نیز می‌تواند تاثیر مشابهی گذاشته و موجب افزایش روحیه و تمرکز کارمندان شود.

طبیعت را به محیط کاری خود بیاورید

اثرات آرام‌بخش طبیعت می‌تواند از گیاهان داخل محیط کاری نیز حاصل شود. چند گیاه آپارتمانی در گلدان‌های زیبا بکارید و آن‌ها را جایی در معرض دید و در نزدیکی نور طبیعی قرار دهید. حتی یک گیاه سبز کوچک مانند ساکولنت، کاکتوس یا بامبو نیز می‌تواند به محیط کاری شما زندگی ببخشد.

از نور طبیعی، بیشترین بهره را ببرید

نور طبیعی، همیشه آرامش‌بخش است. بهره بردن از نور طبیعی خورشید می‌تواند موجب کاهش علائم سردرد، خستگی چشم و تاری دید شود؛ بنابراین، اهمیت استفاده از نور طبیعی را جدی بگیرید. میزها را نزدیک پنجره‌ها قرار داده و از شر لامپ‌های فلورسنت، خلاص شوید.

چراغ‌های فلورسنت موجود در بسیاری از دفاتر، از انواع لامپ‌هایی هستند که باعث بروز سردرد می‌شوند. اگر پنجره‌های کافی جهت بهره‌مندی از نور طبیعی ندارید، لامپ‌های رومیزی مجهز به نور سفید می‌توانند جایگزین خوبی باشند.

خرید قسطی کولر گازی و استفاده از آن در کنار نور طبیعی در روزهای گرم تابستانی می‌تواند موجب تلطیف فضا شده و احساس خوشایندی به کارمندان بدهد.

انتخاب پالت رنگ مناسب

انتخاب رنگ مبلمان یا دیوارها نباید فقط بر اساس سلیقه شخصی انجام شود. انتخاب اصولی رنگ‌ها می‌تواند بر افزایش بهره‌وری کارمندان شما تأثیر بگذارد.

رنگ‌های تیره مانند مشکی، خاکستری و بژ، فضایی تیره و تار ایجاد می‌کنند که به‌ویژه بر زنان تأثیر منفی می‌گذارد. بنابراین، بهتر است از پالت رنگی پرانرژی جهت افزایش پویایی محیط کاری خود، بهره ببرید. برای مثال، استفاده از پالت رنگی آبی روشن و سبز منجر‌به تمرکز بیشتر و بالا رفتن روحیه کارمندان می‌شود.

جمع‌بندی

همان‌طور که گفته شد، طراحی دکوراسیون دفتر کار برای افزایش پویایی و بهره‌وری کارکنان، بسیار مهم است. یک محیط کاری ایده‌آل باید انواع مختلفی از فضاها اعم از دفاتر شخصی، اتاق جلسات و انواع فضاهای اشتراکی را درون خود داشته باشد.

بهره‌وری، سازماندهی، روحیه مساعد و میزان رضایت همه در یک محیط کاری تحت تأثیر دکوراسیون و نحوه چیدمان فضا است؛ بنابراین، چیدمان محیط کاری خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که موجب افزایش تمرکز و پویایی کارمندان شود.

شما می‌توانید نسبت به خرید مایحتاج خود در محیط اداری مانند تلویزیون از شهر لوازم خانگی اقدام کنید.
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما