آغاز ثبت‌نام جایزه ملی نوآوری و فناوری لوازم خانگی ایران

1402/08/03

آغاز ثبت‌نام جایزه ملی نوآوری و فناوری لوازم خانگی ایران
معاون تجارت و خدمات وزارت صمت از آغاز ثبت‌نام جایزه ملی نوآوری و فن‌آوری در صنعت لوازم خانگی، هم‌زمان با برگزاری رویداد نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی ایران، خبر داد.
علیرضا شاه‌میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت معدن و تجارت، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در راستای برنامه‌های کلان وزارت صنعت، معدن و تجارت و برای ارائه خدمات بهتر به جامعه، ترویج ارائه محصول و خدمات بهتر، کمک به رسوخ فناوری در صنعت، هدایت صاحبان کسب وکار به سمت افزایش بهره‌وری و کاهش بهای تمام شده، بررسی نظام توسعه کسب وکار و شکل دهی یک مسیر دائمی برای رشد کسب وکارها، دبیرخانه دائمی رتبه‌بندی کسب وکار شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: تحقق اهداف برنامه‌های توسعه و توسعه اقتصادی و توسعه صادرات به‌ویژه محصولات غیرنفتی، حمایت از تولید، کارآفرینی، خلاقیت، فناوری و اقتصاد دیجیتال در صنعت، اشتغال‌زایی، یادگیری، الگوسازی و ارتقای توانایی‌های بنگاه‌ها، شکل‌گیری مزیت رقابتی، ارتقای بازدهی و راندمان تولید، ارتقای کیفیت تولیدات داخلی، بهبود کیفیت و عرضه محصولات، بهبود ارائه خدمات پس از فروش و کمک به شفافیت در تولید و عرضه محصولات از اهداف دبیرخانه دائمی رتبه‌بندی است.

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت معدن و تجارت افزود: در نظر داریم تا شرکت‌های برتر، از حمایت‌ها و جوایز تشویقی مختلف بهره‌مند شده و مسیر تبلیغات و توسعه آنها با کمک دبیرخانه هموار شود.

وی اضافه کرد: در آغاز کار و با همکاری دفتر خدمات کسب وکار، دفتر صنایع لوارم خانگی و انجمن لوازم خانگی و به‌منظور ترویج، توسعه و افزایش رقابت بین بنگاه‌ها و همچنین توسعه میزان رسوخ و نفوذ فن‌آوری و هوشمندسازی در زنجیره ارزش صنایع لوازم خانگی و صنایع وابسته به آن، هم‌زمان با رویداد نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی ایران (هامکس 2023-1402) ثبت‌نام جایزه ملی فناوری در صنعت لوازم خانگی با هدف رتبه‌بندی و ارائه جایزه فناوری در صنعت لوازم خانگی آغاز می‌شود.

شاه‌میرزایی در ادامه تاکید کرد: مدل جایزه مذکور در برگیرنده دو بخش اساسی در قالب عوامل و شاخص‌های فرآیندمحور و اقدامات و فرآیندهای کلیدی و چرخه شکل‌گیری مدیریت فن‌آوری و نوآوری در سازمان یا بنگاه و به‌عبارتی شاخص‌های و معیارهای توانمندساز و بخش مربوط به خروجی‌ها و نتایج و خروجی‌های فناوری در طراحی، تولید، فروش، مالی، فرآیندها و خدمات و... است.

وی در پایان گفت: شرکت‌ها و واحدهای تولیدی فعال در صنعت لوازم خانگی می‌توانند با مراجعه به سایت ihata.ir، ضمن اطلاع از شرایط و معیارهای سنجش، نسبت به تکمیل فرم اظهارنامه و بارگذاری مستندات خود اقدام کنند.

شایان ذکر است برگزیدگان طرح رتبه‌بندی، طی مراسمی با حضور مقامات در آذرماه معرفی و با اعطای تقدیرنامه و تندیس، مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

برچسب ها:

 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما