محصولات ایکیا در یک قدمی شما

1402/10/16

محصولات ایکیا در یک قدمی شما
زمانی که در حال تهیه‌ی لوازم خانه باشید، احتمالاً جای خالی برندی که عرضه‌کننده‌ی محصولات و لوازم برای تمام بخش‌های خانه است را حس کرده‌اید.
برندی که علاوه بر تنوع در کیفیت، محصولات درجه‌یک و خاص هم تولید کند. برند ایکیا یکی از این‌هاست.

ایکیا (IKEA) یک شرکت چندملیتی سوئدی است که در زمینه‌ی تولید، طراحی و فروش محصولات خانه و آشپزخانه فعالیت دارد. اگر علاقه‌مند به یافتن ایده برای دکوراسیون و لوازم خانه از سایت‌های غیر ایرانی همچون پینترست باشید، متوجه استفاده از لوازمی کاربردی و درعین‌حال شیک و خاص در این طراحی این ایده‌ها می‌شوید. در اغلب این ایده‌ها از محصولات ایکیا استفاده‌شده است. ولی مسئله اینجاست که برند لوازم خانگی ایکیا در کشور ما فروشگاه و نمایندگی مستقیمی ندارد. به همین دلیل دسترسی به دنیای لوازم‌خانگی آن برای ما مشکل به نظر می‌رسد.

مسئله‌ی اصلی که برای ما مطرح است، عدم دسترسی راحت به محصولات تولیدی این برند است. شاید برای خرید محصولات باکیفیت برند ایکیا به فکر سفر به یکی از کشورهای اطراف بیفتید. مشکل اینجاست که این کار برای همه‌ی افراد امکان‌پذیر نیست و در صورت امکان هم باید متقبل هزینه‌ی زیادی شوید. اینجاست که فروشگاهی مانند Mrkalla به کمک شما می‌آید.

معرفی فروشگاه Mrkalla

فروشگاه Mrkalla از سال 1395 در جهت تسهیل دسترسی به محصولات ایکیا شروع به‌کار کرده است. این فروشگاه تمامی محصولات این برند را به‌صورت مستقیم از دبی وارد ایران می‌کند. از ویژگی‌های این فروشگاه، خرید و انتقال تمام لوازم خانگی ایکیا از دبی به ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. حتی برخی از این لوازم در ایران و فروشگاه Mrkalla وجود دارد. همین امر سبب می‌شود محصولات این فروشگاه در کمتر از 2 ساعت در تهران به‌دست شما برسد. محصولاتی که موجود نیستند نیز از دبی به مقصد ایران بین 15 تا 20 روز به شما تحویل داده می‌شوند. ضمانت اصل بودن کالا هم از مزیت‌های فروشگاه Mrkalla است.

بخش‌های مختلف فروشگاه Mrkalla

محصولات ایکیا در فروشگاه Mrkala به 8 دسته تقسیم می‌شوند. آشپزخانه، اتاق‌خواب، دکوراسیون، سالن نشیمن، مبلمان و میز، اتاق کودک، فرش، پارچه و روشنایی، از دسته‌بندی‌های محصولات این فروشگاه هستند. اگر قصد خرید از برند ایکیا باواسطه‌ی فروشگاه Mrkalla را دارید، بهتر است بیشتر با این برند و لوازم تولیدی آن آشنا شوید. در زیر توضیحات مربوط به این برند را ذکر کرده‌ایم:

درباره‌ی برند محصولات IKEA

این شرکت در سال 1943 تأسیس شد. ایکیا برندی سوئدی است که تولید و عرضه‌ی تمامی لوازم‌خانگی از قبیل میز، صندلی، تختخواب، لوازم آشپزخانه، فرش، مبلمان، کالای خواب، لوازم کودک و غیره را بر عهده دارد. اکنون این برند بیش از 12000 هزار محصول مختلف را تولید می‌کند. محصولات این برند با طراحی‌های مدرن و قیمت مناسبشان در تمام دنیا شناخته‌شده هستند. این شرکت همچنین تلاش می‌کند تا محصولات تولیدی‌اش به محیط‌زیست آسیبی نرسانند.

محصولات ایکیا با تمرکز بر ایجاد راه‌حل‌های خلاقانه و جدید برای مسائل زندگی روزمره ساخته می‌شوند. این ویژگی، تولید محصولاتی ساده و درعین‌حال کاربردی را به دنبال داشته است. تأکید بر روی فروش باقیمت پایین نسبت به کیفیت بالا موجب جذب مشتری‌های زیادی برای این برند در سراسر دنیا شده است.

محصولات IKEA

این شرکت 18 بخش اصلی تولید محصول دارد. این بخش‌ها با نام دپارتمان شناخته می‌شوند:

دپارتمان اتاق‌خواب شامل تختخواب، میزتحریر، صندلی و غیره.

دپارتمان کودک شامل میزتحریر کودک، صندلی، اسباب‌بازی، نظم‌دهنده‌ی اسباب‌بازی و سایر لوازم اتاق کودک.

دپارتمان دکوراسیون شامل پرده، فرش، مبلمان، گلدان، قاب عکس و سایر لوازم مربوط به دکوراسیون.

دپارتمان روشنایی شامل انواع چراغ، لوستر، آویز و غیره.

اتاق نشیمن شامل میز ناهارخوری، کاناپه و تلویزیون.

منسوجات خانه و آشپزخانه شامل انواع روتختی، پارچه‌های آشپزخانه، حوله، پتو و غیره.

جعبه‌های نگه‌دارنده شامل انواع ارگنایزرها، سبدها، قفسه و غیره.

این‌ها فقط بخشی از دپارتمان‌های محصولات ایکیا بودند. شاخص‌ترین محصولات این برند مبلمان، صندلی، میز و از انواع آن‌ها هستند. مشتریان معمولاً فروشگاه ایکیا را به‌عنوان فروشگاه تولید و فروش مبلمان می‌شناسند. پرفروش‌ترین محصولات برند ایکیا نیز محصولات چوبی آن هستند.

همان‌طور که گفتیم شرکت ایکیا به دنبال راه‌حل‌های نوآورانه است. محصولات آن نیز ساده، جالب و خلاقانه هستند. برخی از محصولاتی که ایکیا تولید می‌کند به‌صورت آماده‌ی مونتاژ به‌دست مشتری می‌رسد. بنابراین مشتری خود در جریان آماده‌سازی وسیله قرار می‌گیرد و آن را تجربه می‌کند. این‌گونه برای حس دوباره‌ی این تجربه‌ی لذت‌بخش، شرکت ایکیا را انتخاب می‌کند.

فروشگاه‌های ایکیا

طبق آخرین آمار، ایکیا اکنون در 46 کشور دنیا فروشگاه و نمایندگی دارد. اولین فروشگاه محصولات ایکیا در سال 1958 تأسیس شد. تأسیس رستوران در داخل فروشگاه‌ها برای راحتی کار مشتریان نیز، جزء مزیت‌های فروشگاه‌های این برند است. ایجاد دکوراسیونی از محصولات خود و تبلیغ سبک زندگی مبتنی بر این برند از دیگر نوآوری‌های برند ایکیا است. یکی از بخش‌های فروشگاه‌های ایکیا در کشورهای مختلف به ایجاد دکورهای متفاوت از خانه‌ها با محصولات این برند اختصاص‌یافته است.

راز موفقیت ایکیا چیست؟

شناخته شدن برند ایکیا در ابتدا به خاطر قیمت پایین آن نسبت به دیگر رقبا بوده است. کیفیت بالا نسبت به قیمت پایین نیز موجب جذب مشتریان بیشتری برای برند شده است. بالا بودن کیفیت تا آنجاست که با یکبار خرید از محصولات ایکیا، تا آخر عمر از تعویض آن بی‌نیاز می‌شوید. تأکید بر روی سادگی و دوری از مدهای روزانه‌ی دنیا نیز بر جذاب شدن برند افزوده است. این سادگی به معنی حذف زوائد و تزئینات اضافی محصول است. سادگی محصولات از زیبایی آن‌ها نمی‌کاهد. بلکه دقیقاً برعکس، موجب زیبایی همیشگی آن‌ها می‌شود. این ویژگی به همراه مادام‌العمر بودن موجب کاهش خطر این محصولات برای محیط‌زیست است. کاربرد محصول برای مشتریان مهم است و این تأکید برند بر روی کاربردی بودن محصولات موجب جلب نظر آنان می‌شود. قابلیت مونتاژ محصولات را هم که بالاتر در مورد آن صحبت کردیم.

جمع‌بندی

خرید محصولات اکثر برندهای خارجی در ایران به‌صورت مستقیم امکان‌پذیر نیست. فروشگاه‌هایی به‌عنوان واسطه این محصولات را از کشورهای دیگر وارد می‌کنند. فروشگاه Mrkalla یکی از آن فروشگاه‌هاست که محصولات ایکیا را به‌صورت مستقیم باقیمتی استثنائی از کشور دبی وارد ایران می‌کند. خریدهای شما از این فروشگاه در کمترین زمان ممکن به دست شما می‌رسد.