آیا تعطیلی گسترده فروشگاه‌های لوازم خانگی در راه است؟

1402/12/14

آیا تعطیلی گسترده فروشگاه‌های لوازم خانگی در راه است؟
آیا تعطیلی گسترده فروشگاه‌های لوازم خانگی در راه است؟چرا دولت میان فعالان اقتصادی تبعیض قائل می‌شود و به یک بنگاه تسهیلات چشمگیر می‌دهد؟ این در حالی است که کسبه خرد برای دریافت تسهیلات خرد با موانع زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.
با توسعه مال‌های لوازم خانگی اختلافات میان فعالان صنفی و مدیران این مال‌ها افزایش پیدا کرده است. البته نارضایتی مدیران صنفی چرایی تاسیس مال‌ها در کشور نیست؛ بلکه انتقاد اصنافی‌ها نبود رقابت سالم میان بنگاه صنفی و مال‌هاست.

در واقع مدیران ارشد اصناف این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا دولت میان فعالان اقتصادی تبعیض قائل می‌شود و به یک بنگاه تسهیلات چشمگیر می‌دهد؟ این در حالی است که کسبه خرد برای دریافت تسهیلات خرد با موانع زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

دومینوی تعطیلی فروشگاه‌های لوازم خانگی

نایب رئیس اتاق اصناف تهران در رابطه با توسعه و گسترش فعالیت‌های سراها و مال‌های لوازم خانگی گفت: چنانچه این نحوه فروش لوازم خانگی از سوی مال‌ها ادامه پیدا کند به‌زودی دومینوی تعطیلی گسترده فروشندگان لوازم خانگی به حرکت درمی‌آید.

۳ ضلعی رانت دولت، بانک‌ها و تولیدکنندگان

محمدرضا فرجی‌تهرانی با انتقاد از نحوه فعالیت مال‌ها عنوان کرد: این برای نخستین بار است که در حیات بشریت با کسب‌وکاری روبه‌رو شده‌ام که از ابتدای شروع فعالیت‌شان سود کلانی به جیب زده‌اند. البته علت این نوع سود کلان مال‌ها از سر رانتی است که میان سه ضلعی تولیدکنندگان، دولت و بانک‌ها شکل گرفته است.

تجارت نیوز
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما