تحلیل آینده بازار لوازم خانگی جهان

1403/01/21

تحلیل آینده بازار لوازم خانگی جهان
در حالی ارزشی ۰.۶۷ تریلیون دلاری برای بازار جهانی لوازم خانگی تا پایان ۲۰۲۴ برآورد می‌شود که چین در سال ۲۰۲۴ با کسب درآمد ۱۶۰میلیارد دلار بیشترین درآمد را نسبت به دیگر کشورها از آن خود می‌کند.
صنعت لوازم خانگی کشور طی سال‌های اخیر تا حدی پیش رفته که توانسته است بخش قابل‌توجهی از نیاز داخل را تامین کند. اگرچه با ممنوعیت واردات لوازم خانگی کارشناسان و به‌خصوص منتقدان معتقدند این ممنوعیت‌ها موجب شده کیفیت محصولات این بخش آنچنان که مدنظر مشتریان است نباشد.

با وجود این برخی سازندگان و تولیدکنندگان صنعت لوازم خانگی کشور می‌گویند تا زمانی که شرایط تولید ما در داخل با شرایط تولید در دیگر کشورها به‌خصوص کشورهای اروپایی و صاحب صنعت یکسان نباشد با واردات هر نوع لوازم خانگی کوچک و بزرگ مخالف هستیم. طبق این گزارش و به گفته فعالان صنعت در حالی صنعت لوازم خانگی کشور درگیر مسائلی همچون نوسان قیمت مواد اولیه مصرفی، خرید مواد اولیه مصرفی با قیمت‌های نه چندان مناسب از بورس، کاهش قدرت خرید مردم و به تبع کساد بودن نسبی بازار و... هستند، که کشورهای پیشرفته در حال افزایش ضریب نفوذ لوازم خانگی هوشمند در منازل خود هستند.

در حقیقت بر اساس جدیدترین گزارش‌های جهانی منتشر شده توسط سایت آماری تحلیلی Statista هند، چین، کره‌جنوبی و آفریقای جنوبی از جمله کشورهایی هستند که بالاترین ضریب نفوذ لوازم هوشمند عمده در سراسر جهان را در سال ۲۰۲۳ دارند. بر اساس این گزارش مبتنی بر نظر‌سنجی به طور کلی خانوارها بیشتر احتمال دارد که یک دستگاه هوشمند اصلی داشته باشند تا یک دستگاه هوشمند کوچک.

داده‌های آماری این گزارش حاکی از این است که از نظر نرخ مالکیت لوازم خانگی هوشمند کوچک و بزرگ در سال ۲۰۲۳ کشور چین در حوزه لوازم خانگی کوچک سهمی ۳۰ درصدی در کل خانوارها دارد و در حوزه لوازم خانگی بزرگ سهمی ۳۹ درصدی را داشته است. از سوی دیگر نرخ مالکیت هند در بخش لوازم خانگی کوچک هوشمند ۲۵‌درصد و در بخش لوازم خانگی هوشمند بزرگ ۳۷‌درصد است.

ضمن اینکه نرخ مالکیت لوازم خانگی هوشمند کوچک کره‌جنوبی ۱۶‌درصد و لوازم خانگی بزرگ ۲۷‌درصد است. در بخش دیگری از این گزارش آمده است نرخ مالکیت لوازم خانگی هوشمند کوچک آفریقای جنوبی ۲۳‌درصد و نرخ لوازم خانگی بزرگ هوشمند ۲۶‌درصد است. بر اساس این گزارش صنعت جهانی لوازم خانگی روند رو به رشدی دارد و پیش ‌‌بینی می‌شود که بازار جهانی لوازم خانگی تا سال ۲۰۳۰ به ۲۸۱.۱۰میلیارد دلار برسد. به عبارت دیگر برآورد می‌شود که بازار جهانی لوازم خانگی از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰ به طور میانگین رشد سالانه حدود ۵‌درصد را به ثبت برساند.

به گفته کارشناسان این بازار با افزایش هزینه‌‌‌های مصرف‌‌‌کننده برای کالاهای بادوام، پیشرفت‌‌‌های فناوری و افزایش تقاضا برای لوازم برقی کارآمد هدایت می‌شود. نکته قابل تامل در خصوص بازار جهانی لوازم خانگی اینکه لوازم آشپزخانه به یکی از اجزای ضروری خانه تبدیل شده‌اند که تقاضای زیادی برای لوازم ضروری خانه مانند ماشین ظرفشویی، یخچال و ماشین لباسشویی ایجاد می‌کند.

در واقع بیشترین تقاضا برای کالا در این حوزه مربوط به لوازم آشپزخانه است. به این ترتیب رونق این بخش‌ها طی سال‌های آتی قابل پیش‌بینی است. از سوی دیگر در تازه‌ترین گزارش منتشر شده از سوی سایت آماری تحلیلی استاتیستا آمده است که انتظار می‌رود درآمد تولید شده در بازار لوازم خانگی در سرتاسر جهان در سال ۲۰۲۴ به ۰.۶۷ تریلیون دلار برسد.

در واقع این گزارش پیش‌بینی می‌کند که بیشترین درآمدزایی در بخش لوازم خانگی بزرگ و اصلی باشد و ارزش بازار در سال ۲۰۲۴ در این بخش به ۰.۴۲ تریلیون دلار برسد. این در شرایطی است که این گزارش نشان می‌دهد چین در سال ۲۰۲۴ با کسب درآمد ۱۶۰ میلیارد دلار بیشترین درآمد را نسبت به دیگر کشورهای در سطح جهانی از آن خود کند.

بازار
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما