حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی

1403/01/26

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خرید‌های خود را به ماه‌های آینده موکول کرده‌اند، اما نکته مهم اینجاست توزیع کالا‌ها نیز توسط تولیدکنندگان قطره چکانی شده که به دلیل رکود خرید این کاهش عرضه محسوس نیست.
بازار لوازم خانگی در نخستین ماه از سال جدید همانند سال گذشته با رکود روبروست البته افزایش نرخ دلار باعث شد تا رکود بازار تشدید بیشتری پیدا کند، اما هنوز بازار لوازم خانگی رشد قیمتی ندارد و فقط اکثر واحد‌های تولیدی تخفیفات اعمال شده بر روی محصولات خود را یا حذف و یا کاهش داده‌اند.

مشاهده بازار نشان می‌دهد علی رغم تمام وعده‌ها در جمع آوری کالای قاچاق همچنان لوازم خانگی قاچاق در بازار به وفور یافت می‌شود و مشتری با مراجعه به فروشگاه هزینه محصول را پرداخت و ظرف دو یا سه روز آینده محصول خارجی را در درب منزل تحویل می‌گیرد.

جالب اینجاست در سطح فضای مجازی نیز تبلیغ کالا‌های قاچاق بی کیفیت رونق بیشتری دارد حتی در بعضی از ویدیو‌ها فروشنده‌ها مردم را ترغیب به خرید کالای قاچاق کرده و به آن‌ها تاکید می‌کنند با ارزان بودن این کالا‌ها چرا سراغ جنس ایرانی می‌روید!

در بحث قیمت کالا‌های ایرانی نیز تعدادی از شرکت‌ها در اسفندماه سال گذشته قیمت برخی از محصولات خود را با ۲۵ درصد افزایش دادند، اما امسال هنوز افزایش قیمتی به صورت رسمی توسط شرکت‌ها اجرایی نشده و تولیدکنندگان به نوعی در بلاتکلیفی قرار دارند. از یک طرف نوسانات نرخ ارز و از طرف دیگر تعلل در ترخیص کالا‌ها از گمرکات تولیدکنندگان را با چالش روبرو ساخته است.

در بازار نیز مردم دست از خرید کشیده و منتظر ثبات بازار هستند. در مجموع خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خرید‌های خود را به ماه‌های آینده موکول کرده‌اند، اما نکته مهم اینجاست توزیع کالا‌ها نیز توسط تولیدکنندگان قطره چکانی شده و، اما به دلیل رکود خرید این کاهش عرضه محسوس نیست.

تسنیم
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما