1397/11/13

نقشه میناخوانی ورامین ثبت جهانی شد
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین گفت: 850 واحد تولیدی به صورت کارخانه یا کارگاه تولیدی که 350 مورد آنها صنعتی بوده و مابقی به صورت صنفی، مشغول فعالیت هستند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، حسن میرزایی در نشست خبری با عنوان نهضت اطلاع رسانی مسوولان که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن جلسات فرمانداری ورامین برگزار شد، بیان کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت و با تدبیر دولت منطقه صنعتی خیرآباد به لکه صنعتی تبدیل شد.


Image result for ‫نقشه مینا خانی‬‎



وی با بیان اینکه 350 واحد صنعتی در سطح شهرستان ورامین مستقر هستند که کار تولید را انجام می دهند، گفت: همکاران ما اقدام به شناسایی واحدهایی که اقدام به تولیدات کارخانه‌ای می‌کنند کرده‌اند و باید بگوییم که 850 واحد تولیدی به صورت کارخانه یا کارگاه تولیدی که 350 صنعتی بوده و مابقی به صورت صنفی مشغول فعالیت هستند.

میرزایی اظهار داشت: جلسات ستاد تسهیل در سطح شهرستان صورت گرفته است و اقدامات خوبی نیز در این خصوص صورت گرفته است و همچنین باید بگوییم که هر هفته همکاران ما در حوزه صنعت پیگیری‌های لازم در خصوص رفع مشکلات واحدهای تولیدی می‌کنند تا بتوانند گامی در خصوص برطرف کردن مشکلات این واحدهای تولیدی برمی‌دارند.

رئیس اداره صمت ورامین تصریح کرد: 1500 میلیارد ریال برای 72 واحد تولیدی تسهیلات ارائه شده است و 20 واحد که بیش از 60 درصد پیشرفت داشته‌اند جمعاً 60 میلیارد ریال تسهیلات به آنها داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری‌های خوبی در جهت احداث فراوری سلسی داده شده است و طرح اشتغال روستایی نیز به عنوان طرح مناسبی ارائه شده است، در خصوص معاون نیز چهار معدن سولفات و سدیم در شهرستان داریم که به دلیل کاهش نزولات آسمانی برداشت از آن‌ها میسر نمی‌باشد.

میرزایی با بیان اینکه در شهرستان ورامین حدود 12هزار واحد صنفی اعم از پروانه دار و بدون پروانه داریم که حدود 10 هزار واحد پروانه دار هستند، افزود: 130 واحد تولیدی داریم که در کنار بخش کشاورزی محصولات خود را به کشورهای مختلف صادر می‌کنند.

وی پس از بیان اینکه 3هزار قالیباف در شهرستان داریم که عضو تعاونی شهید بهشتی استان تهران می‌باشند، افزود: یکی از اقدامات خوبی که در این حوزه افتاد این بود که نقشه میناخوانی فرش ورامین ثبت جهانی شد.

رئیس اداره صمت ورامین در خصوص صادرات ورامین نیز خاطرنشان کرد: سنگ‌های ساختمانی و معدنی، فرش دستباف، شیشه و بلور، روده سرخ شده از جمله موارد اصلی صادرات شهرستان می‌باشد و همچنین 80درصد سورت روده در شهرستان ورامین مستقر شده و این کالا کاملاً مصرف خارجی داشته و 100 میلیارد دلار ارز آوری برای تولید کننده داخلی ما دارد.

میرزایی اظهار داشت: در سال جاری 172 متقاضی مشاغل خانگی را جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم، 63درصد موفق شده‌اند که تسهیلات دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در خصوص اشتغال‌زایی روستایی در مجموعه اداره صنعت 34 پرونده تشکیل شد و با توجه به اولویتی که اعلام شده بود تعدادی به استان معرفی شدند که 40 میلیارد تومان به این افراد اهدا شده بود.

میرزایی پس از بیان اینکه نظارت بر حوزه بازار یکی دیگر از اقدامات این اداره است، گفت: در روزهای تعطیل تیم‌های شبانه روزی، شکایت‌ها را دریافت کرده و در روزهای کاری به آن شکایات رسیدگی خواهد شد.

آریا
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما