فرش دستباف ایرانی شناسنامه دار می شود

1397/11/14

طی تفاهم با سازمان بین المللی سیتی وان
فرش دستباف ایرانی شناسنامه دار می شود
تفاهم نامه همکاری بین مرکز ملی فرش ایران و سازمان بین المللی سیتی وان با موضوع «ارایه خدمات صدور شناسنامه فرش» منعقد شد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، این تفاهم نامه بین مرکز ملی فرش ایران و سازمان بین المللی سیتی وان، در حضور سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و حمیدرضا صیفی دبیر کل کانون عالی کارفرمایی ایران منعقد شد و دو طرف متعهد شدند با استفاده بهینه از توانمندی ها و پتانسیل های یکدیگر، بسترهای پشتیانی و فعالیت‌های مشترک علمی و پژوهشی در جهت ارایه خدمات صدور شناسنامه فرش را فراهم کنند.

در ابتدای این نشست رئیس مرکز ملی فرش ایران اظهار کرد: شناسنامه دار کردن فرش دستباف از اولویت های مرکز ملی فرش است که با شناسنامه دار کردن فرش دستباف می توانیم زمینه های اشتغال پایدار، برندسازی فرش دستباف و زمینه های خروج فرش دستباف از تحریم را فراهم سازیم. در این خصوص نیازمند همکاری تمامی اتحادیه ها، تشکل ها و فعالان اقتصادی در حوزه فرش دستباف و سایر سازمانهای غیر دولتی و مردم نهاد هستیم.

رئیس سازمان بین المللی سیتی وان، گفت: سازمان بین المللی سیتی وان تنها سازمان صادر کننده پروانه بین المللی بهره برداری استاندارد محصول در حوزه سلامت، کیفیت، اصالت و حلیت کلیه محصولات و خدمات است و این سازمان در ۳۷ کشور جهان شعبه دارد و تنها سازمان انحصاری در ایران و جهان است که عضو UNWTO (سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد) و عضو (IAUP) اولین سازمان علمی پژوهشی UNWTO است. ما تلاش می کنیم تا تحریم های فرش دستباف را خنثی کنیم چرا که فکر، هنر و اندیشه را نمی توان تحریم کرد.

کمک به توسعه و ارتقاء توانایی های فنی و تخصصی در حوزه صدور شناسنامه فرش دستباف، ایجاد و تقویت بانک های اطلاعاتی موضوع تفاهم نامه، فراهم کردن تمامی زیرساخت های فنی شامل نرم افزار و سخت افزار برای صدور شناسنامه فرش دستباف، فراهم کردن تمامی زیرساخت های فنی درج و نصب صدور شناسنامه فرش دستباف بر روی فرش دستباف و صدور شناسنامه فرش دستباف به مدت ۲ سال به صورت کاملا رایگان برای متقاضیان از محورهای همکاری مرکز ملی فرش ایران و سازمان بین المللی سیتی وان است.

مهر
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما