1397/11/15

تا سال آینده 53 هزار شغل ایجاد می شود
928 طرح اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید به بهره برداری می رسد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، محمد کرمانی نژاد در جریان افتتاح نمایشگاه فرش دستباف تولیدات اشتغالزایی پایدار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این صندوق امسال 10 هزار میلیارد ریال برای اشتغالزایی تخصیص داده و با استفاده از آن طرح هایی با مشارکت 30 درصدی صندوق در کشور ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: امسال از سوی کارگروه های اشتغال کشور 35 هزار طرح امسال به این بانک معرفی شد که پس از بررسی های مختلف 21 هزار طرح مصوب شده که با اجرای آن تا سال آینده 53 هزار شغل ایجاد می شود.

کرمانی نژاد افزود: در کردستان هم 350 میلیارد ریال از منابع داخلی و صندوق توسعه جذب شده که با پرداخت یک هزار و 91 فقره تسهیلات، یک هزار و 235 شغل ایجاد می شود که شامل 350 میلیون ریال برای هر شغل است.

مدیر صندوق کارافرینی امید کردستان نیز با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در راستای حمایت از کالای ایرانی پرداخت شده است، افزود: این صندوق 155 فقره تسهیلات در حوزه فرش دستباف با 24 میلیارد ریال اعتبار پرداخت کرده است.

فرزان عزت پور با اشاره به اینکه کردستان در حوزه فرش ظرفیت خوبی دارد، اظهار داشت: خط اعتباری ویژه هم برای خرید فرش در نظر گرفته شده که تا سقف 200 میلیون ریال پرداخت می شود.

جماران