1397/10/10

۱۳ هزار بافنده فرش اردبیلی در نوبت وام
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در قالب مشاغل خانگی برای 13هزارو 409 بافنده فرش در این استان مجوز تسهیلات داده شده که به محض تامین اعتبار، این تعداد نیز به جمع 12 هزار دریافت کننده وام بافندگان افزوده می‎شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی ، میر اعلی سیدی رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل درخصوص تسهیلات پرداخت شده به بافندگان فرش گفت: این تسهیلات از نوع کم بهره و قرض الحسنه بوده است که این آمار تسهیلات به نام و با جزئیات و مستندات در طول 11 سال گذشته موجود است؛ در این مدت 12هزارو 152 نفر از محل منابع داخلی استان در قالب مشاغل خانگی وتوافقنامه برای دریافت وام به بانک های عامل معرفی شده و وام دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: در قالب مشاغل خانگی برای 13هزارو 409 بافنده فرش در این استان مجوز تسهیلات داده شده که به محض تامین اعتبار، این تعداد نیز به جمع 12 هزار دریافت کننده وام بافندگان افزوده می‎شود..

رئیس ادراه فرش اردبیل با بیان اینکه برای همه 35 هزار بافنده فرش استان اردبیل در در قالب بافنده روستایی، بافنده شرکت روستایی و بافنده واحد شهری کارت شناسایی صادر شده است،گفت: فرش دارای بازار بکر و جزو مشاغل خانگی درجه یک کشور شناخته شده است و قطعا به دلیل سرمایه اندک برای ورود به این حرفه و همچنین وجود نیروی کار ارزان و ماهر اشتغالزای در حو.زه فرش دستبافت دراستان اردبیل حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: برای رفاه آن دسته از بافندگان استان اردبیل که سواد بازار و انعطاف نقشه ندارند و از راه فرش ارتزاق می کنند، 288 تولید کننده این بافنده ها را تحت پوشش قرار داده اند تا آنها دغدغه تامین مواداولیه وفروش محصول را نداشته باشند و دستمزدشان را از این تولیدگنندگان بگیرند.

سیدی تاکید کرد: قطعا 12 سال قبل دغدغه ای به نام فرش دستبافت نداشتیم اما با همکاری اتحادیه ها، اداره ها و تولیدکنندگان الان این محصول و فرش دستبافت به یک دغدغه تبدیل شده و بی تردید به جهت نیازاین شغل به سرمایه کم و ارزآوری بالا اشتغالزایی زیادی برای جامعه فراهم می کند.

دانا

برچسب ها:

فرش ،مشاغل خانگی ،صنعت 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما