1397/11/18

قفل موانع دستگاه های اجرایی بر اقتصاد
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: برخی موازی کاری ، مانع تراشی و سخت گیری های بی مورد توسط تعدادی از دستگاه های اجرایی ، اقتصاد کشور را در حوزه های تولید، اشتغال، صنعت، صادرات و سرمایه گذاری قفل کرده است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، ایرج موفق در نشست با جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: رونق روزافزون تولید، اشتغال، صنعت، صادرات و سرمایه گذاری در کشور منوط به قطع مانع تراشی و سخت گیری های بدون دلیل است.

وی افزود: کشور بر اثر تحریم های دشمنان ، شرایط اقتصادی خاصی دارد و برای اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی ، باید آیین نامه و بخشنامه ها را برای کمک به افزایش تولید ملی تدوین و آسان سازی کرد نه با حساسیت بی مورد مانع از فعالیت بخش صنعت شد.

مسئول هماهنگی و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در چنین شرایطی متولیان اقتصادی استان ها علاوه بر ارائه راهکارهای مناسب برای سهولت در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی باید تا حد امکان نیز از سخت گیری بپرهیزند.

موفق عنوان کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی کشور به دلیل فشار اقتصادی دشمنان با مشکلات متعددی مواجه هستند و باید متولیان امر و مسئولان اجرایی با همکاری یکدیگر برای رونق آنها چاره اندیشی کنند.

این مسئول به دستگاه های اجرایی که با سخت گیری های بی مورد اقتصاد کشور را در حوزه صنعت با مشکل رو به رو کرده اند اشاره نکرد.

وی در عین حال تاکید کرد که مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت با جدیت به دنبال رونق تولید، اشتغال، صنعت، صادرات و سرمایه گذاری و کاهش مشکلات فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و صنعتگران کشور هستند.

موفق گفت: کیفیت و استاندارد کالاهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در راستای ورود به بازارهای جهانی و رقابت با محصولات دیگر کشورها باید بیش از پیش افزایش یابد.

وی بر لزوم برگزاری مستمر دوره های آموزشی برای تولیدکنندگان، صادرکنندگان، صنعتگران و فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با وجود اقدام های گسترده در حوزه تولید، اشتغال، صنعت، صادرات و سرمایه گذاری استان در سال های اخیر هنوز فاصله آن با دیگر استان های کشور چشمگیر است.

داریوش دیودیده اظهار داشت: مشوق های سرمایه گذاری لحاظ شده در کهگیلویه و بویراحمد تفاوت چندانی با استان های برخوردار کشور ندارد.

وی افزود: این در حالی است که به دلیل کمتر توسعه یافتگی کهگیلویه و بویراحمد باید مشوق های سرمایه گذاری ویژه ای از سوی دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای استان در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تحقق چنین امر مهمی منجر به ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران این استان و رونق هر چه بیشتر سرمایه گذاری در استان می شود.

دیودیده عنوان کرد: همکاری و تعامل متولیان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در 2 بخش دولتی و خصوصی از جمله بانک ها، صنوف، صنعتگران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان با همدیگر مطلوب بوده و انسجام لازم بین آنها وجود دارد.

وی ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد در حوزه تولید، اشتغال، صنعت، صادرات و سرمایه گذاری نیازمند کار و تلاش بیشتر و حمایت همه جانبه دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

حدود 50 درصد واحدهای صنعتی و تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در سال ‌های 1392 و 1393 راکد و یا نیمه فعال بودند.

هم اینک کمتر از 35 درصد از واحدهای صنعتی استان راکد هستند و در سه سال گذشته 125 طرح صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند.

444 طرح صنعتی با سرمایه‌ گذاری افزون بر 270 هزار میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست.

واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در کهگیلویه و بویراحمد 643 مورد است که از این تعداد 572 مورد فعال هستند.

میزان سرمایه ‌گذاری واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده در کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 6 هزار و 64 میلیارد ریال است.

کهگیلویه و بویراحمد 13 شهرک و ناحیه صنعتی فعال دارد.

بر اساس آمارها بخش صنعت حدود 36 درصد سهم اشتغال کهگیلویه و بویراحمد را در اختیار دارد.

ایرنا

برچسب ها:

اقتصاد ،صنعت ،تولید 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما