قاچاق ١٢ میلیارد دلار کاهش داشت

1397/04/17

در سال گذشته
قاچاق ١٢ میلیارد دلار کاهش داشت
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: حجم قاچاق در سال گذشته نسبت به سال‌های اخیر از ٢٥ میلیارد دلار به ١٢ میلیارد دلار کاهش یافته است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، علی مویدی در نشست خبری صبح امروز بیان کرد: حجم قاچاق در سال گذشته نسبت به سال‌های اخیر از ٢٥ میلیارد دلار به ١٢ میلیارد دلار کاهش یافته و بررسی‌های تکمیلی بر روی این موضوع در حال انجام است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه امکان واردات گوشی تلفن همراه و ریجستری در داخل کشور گفت: این موضوع به هیچ عنوان عملی نیست و گوشی تلفن همراه باید خارج از کشور ریجستری و سپس وارد شود و تمامی افکار در این باره کذب است و در طرح ریجستری سهم قاچاق موبایل به حداقل رسیده است.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: مکانیزیم ثبت کالا‌های وارداتی به کشور در حال بررسی است و به زودی این سامانه راه اندازی خواهد شد.
مویدی عنوات کرد: موضوع مربوط به کوله بران بررسی و شرایطی برای این افراد در نظر گرفته شد تا از این طریق قاچاق به حداقل برسد و از طرفی حقوق کوله بران نیز در این مورد در نظر گرفته شد.
وی عنوان کرد: واردات ١٨ قلم محصول کشاورزی از جمله گندم و دام ممنوع شده ولی در این میان هر چند اندک دام به صورت قاچاق از مرز‌های وارد کشور می‌شود.
مویدی در توضیح شرایط ورود و خروج ارز توسط مسافران گفت: ارز همراه مسافر که به موجب مصوبه دولت یک بار در سال به مسافران پرداخت می‌شود که شرایط ارز همراه مسافر برای ورود ارز تا ١٠ هزار یورو بدون اظهار و بیشتر باید احراض شود.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد:ارز مسافران برای خروج در سفر‌های زمینی ٢ هزار یورو و هوایی ٥ هزار یورو خواهد بود و رقم بیشتری از اعداد مذکور برای بیماران یا دانشجویان احراض می شود، در غیر این صورت قاچاق محسوب شده و توقیف و پیگرد قانونی خواهد شد.
وی تاکید کرد: در امحای کالا‌های قاچاق در روز جاری تنها کالا‌های خوراکی، بهداشتی، دارویی و گروه کالایی کشاورزی که غیر بهداشتی و استاندارد هستند امحا می‌شود، کالا‌های با ارزش صادراتی صادرات مجدد خواهد شد و سایر کالا‌های لوکس نیز در داخل کشور به مزایده گذاشته خواهد شد و به فروش می‌رسد و ارز آن به خزانه کشور واریز می‌شود.

برچسب ها:

قاچاق 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما