لزوم ورود گمرک در صادرات مبل منبت

1397/05/04

لزوم ورود گمرک در صادرات مبل منبت
سخنگوی کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل نخستین انجمن مبل منبت در ملایر و فعالیت همه جانبه فعالان این صنعت، اقدامی مهم برای توسعه منطقه است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، احد آزادیخواه با تأکید بر اینکه گمرک باید در این زمینه صادرات مبل منبت به‌طور جدی ورود پیدا کند، افزود: این شهرستان با ثبت ملی منبت در آستانه یک تحول اقتصادی عظیم است.
وی با بیان اینکه فضا برای ورود سرمایه‌گذاران در بخش هتلینگ و ایجاد فضاهای اقامتی و رفاهی مهیا شده است، ادامه داد: از طریق مجمع نمایندگان استان می‌توانیم برای واردات چوب با سفیر کشور گرجستان در ایران رایزنی و سفیر را به استان همدان دعوت کنیم و یا با سفیر ایران در گرجستان ارتباط بگیریم و با رایزنی فرهنگی سفری تجاری به کشور گرجستان داشته باشیم.
به نوشته ایسنا، آزادیخواه اظهارکرد: با توجه به برگزاری رخداد مهم "همدان ۲۰۱۸" در حوزه سرمایه گذاری آمادگی داریم با سازمان سرمایه گذاری خارجی جلسه‌ای برگزار کنیم تا نمایندگان آنان به ملایر سفر کرده و جشنواره مبل منبت را از نزدیک ببینند.
وی ضمن تأکید براینکه برای برند سازی مبل و منبت باید جدی‌تر وارد شویم، ایجاد امکانات رفاهی، تفریحی و اقامتی برای خریداران مبل منبت در ملایر را ضروری خواند و افزود: باید مجموعه نمایشگاهی در نقطه‌ای مناسب از شهر ایجاد شود که در این زمینه حاضرم با سازمان اوقاف و امور خیریه رایزنی کنم و از ظرفیت آن برای این بخش استفاده کنیم.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس توجه به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل ملایر را دلیل و بهانه‌ای محکم برای توسعه قلمداد کرد که در این شرایط یکی از مهمترین اقدامات به‌کارگیری همه ظرفیت‌های مقیم و غیرمقیم ملایری است.
آزادیخواه افزود: با ثبت ملی منبت، جوانان ملایری در قالب تشکیل انجمن و هیأت‌مدیره مبل و منبت تلاش‌های خوبی انجام دادند و با تغییر نوع نگاه، خود را برای تحولی بزرگ مهیا کردند.
وی ضعف در حوزه آموزش را یکی از مشکلات هنر- صنعت مبل منبت ملایر برشمرد و تصریح کرد: این سطح از آموزش برای ورود به بازار رقابتی جهان در زمینه‌های بسته‌بندی، رنگ‌آمیزی، مدل و طراحی مناسب نیست بنابراین باید آموزش‌های تخصصی‌تر و گسترده‌تری توسط صاحبان فن انجام شود.
نماینده مردم ملایر خاطرنشان کرد: با توجه به شناختی که از استعدادهای این شهرستان دارم معتقدم همه نخبگانی که از خاک ملایر برخاسته دل در گرو توسعه این شهرستان دارند و با هر رویکردی زیر چتر انقلاب و با حرمت اصول به ارکان انقلاب برای توسعه و آبادانی ملایر قدم برداشته‌اند.

برچسب ها:

مبل 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما