1397/12/21

آغاز المپیاد ملی فرش در تبریز
رئیس دانشکده فرش دانشگاه هنر اسلامی تبریز از برگزاری سیزدهمین دوره المپیاد ملی فرش دستباف از ۲۰ تا ۲۲ اسفندماه در تبریز خبر داد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، علی وندشعاری گفت: این المپیاد با همکاری مرکز ملی فرش ایران، دانشگاه هنر اسلامی تبریز و سازمان صنعت معدن و تجارت استان و در حضور اساتید، هنرجویان و دانشجویان رشته فرش از دانشگاه‌های سراسر کشور به مدت ۳ روز در تبریز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این المپیاد در ۳ رشته طراحی، بافت و مواد اولیه و رنگرزی در سطح هنرجویان و ۴ رشته طراحی، بافت، مواد اولیه و رنگرزی و مرمت در سطح دانشجویان برگزار می‌شود.

رئیس دانشکده فرش دانشگاه هنر اسلامی تبریز ایجاد انگیزه برای تحصیل علوم و افزایش مهارت هنرجویان و دانشجویان رشته فرش، ارزیابی توان علمی هنرجویان و دانشجویان، شناسایی هنرجویان مستعد در سطح استان‌ها و کشور هم‌چنین آشنایی بیشتر جامعه با فرش دستبافت را از عمده اهداف برگزاری این المپیاد عنوان کرد.

وندشعاری با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در این المپیاد اذعان داشت: این رویداد علمی و فرهنگی بین ۱۶۰ نفر از راه یافتگان مرحله کشوری با حضور داوران مجرب و منتخب برگزار و از نفرات برتر هر بخش با اهدای جوایز تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این المپیاد ملی در ۳ گرایش دانش آموزی و ۴ گرایش دانشجویی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشجویان ۲۵ دانشگاه از ۱۴ استان و دانش آموزان ۱۳ استان کشور در این المپیاد شرکت دارند که با پایان آزمون‌های عملی، نفرات برتر در ۲۲ اسفندماه معرفی می‌شوند.

مهر

برچسب ها:

المپیاد ملی ،فرش 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما