1397/12/21

روایت غرفه داران از نمایشگاه صنایع دستی
سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی را در این گزارش با اتکا بر صحبت‌های غرفه‌داران مرور کنید.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در حالی به اتمام رسید که برخلاف آنچه که اکثر مسئولان صنایع دستی کشور می‌گویند، رضایت برخی از غرفه‌داران را به همراه نداشته است.

ما در این گزارش تلاش کردیم که با اتکا بر سخنان برخی از غرفه‌داران سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی آنچه در این نمایشگاه گذشت را مرور و روایت کنیم.

حمیده اکواییان از استان کهکیلویه و بویراحمد از کیفیت تبلیغات سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی انتقاد کرد و گفت: حتی بر روی درب ورودی محل برگزاری نمایشگاه نیز تابلویی برای تبلیغ این نمایشگاه نصب نشده است. در خصوص میزان فروش در روز‌های برگزاری نمایشگاه نیز باید بگویم ما بیشتر برای ایده گرفتن در نمایشگاه‌های صنایع دستی شرکت می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: فروختن آثار صنایع دستی یکی از انگیزه‌های ما برای مشارکت در نمایشگاه‌های صنایع دستی است؛ اما متأسفانه فروشمان در سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی خیلی پایین بوده است، زیرا استقبال چندانی از نمایشگاه دیده نشد. وی درخواست کرد که مسئولان بیش از پیش با فعالان عرصه صنایع دستی همکاری کنند.

مجید نادری از شهرستان فردوس استان خراسان جنوبی هم در خصوص میزان استقبال از سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت: استقبال از این نمایشگاه خوب بود؛ البته میزان استقبال از نمایشگاه صنایع دستی نسبت به سال‌های گذشته کم‌تر بود و به نظر می‌رسد که شرایط اقتصادی مردم باعث شده که آن‌ها بیشتر به فکر تهیه نیاز‌های اساسی خود باشند و کمتر به تهیه صنایع دستی فکر کنند. فروش نیز در روز‌های برگزاری سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی خوب بود، اما انتظار داشتیم که فروش بیشتری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: اگر مسئولان بتوانند هزینه غرفه را از روی دوش صنعتگران بردارند، خیلی خوب می‌شود.

مرجان محمدحسینی، دانش آموخته فرش و تولیدکننده آثار صنایع دستی تبریز نیز گفت: استقبال از نمایشگاه ملی صنایع دستی نسبت به سال‌های قبل کمتر بوده و فروش خیلی ضعیف بوده است؛ زیرا مردم از لحاظ اقتصادی در شرایط چندان مناسبی نیستند و تبلیغات نمایشگاه نیز خیلی کم بود. زیرا وقتی خودم اتوبان‌ها را گشتم متوجه شدم که فقط در محدوده مکان برگزاری نمایشگاه با تبلیغات سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی مواجه می‌شویم.

البته فعالان صنایع دستی در فضای مجازی سی ویکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی را تبلیغ کردند، اما تبلیغاتی که مسئولان در سطح شهر انجام می‌دهند اثرگذارتر است.

وی تصریح کرد:من در ۴ روز گذشته هزینه‌ای که برای کرایه غرفه دادم را هم جبران نکردم.

برچسب ها:

صنایع دستی ،نمایشگاه 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما