1398/01/04

مهارت‌های لازم برای موفقیت در کسب‌وکار
مهارت‌های موفقیت در زندگی، روابط و کسب‌وکار شاید آنقدرها هم مشکل و پیچیده نباشد، اما گاهی همین مسائل ساده و به نظر پیش پا افتاده به راحتی می تواند شما را در امر موفقیت راهنمایی و کمک کند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، سه موضوع زیر از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که هر کسی باید بداند را باهم مرور کنیم:

عزت نفس

کمبود عزت نفس، ریشه بسیاری از مشکلات رفتاری و ذهنی ماست. اگر چه نمی‌توانیم عزت نفس را تنها داروی معجزه آسا برای رفع همه مشکلات بدانیم، اما اگر نیک بنگریم، ردپای عزت نفس را به عنوان یکی از ریشه‌ها در بسیاری از مشکلات و چالش‌های زندگی شخصی و شغلی خود، می‌بینیم.

کمبود عزت نفس باعث می‌شود به جای مقایسه وضعیت امروز خودمان با گذشته خودمان، به صورت دائمی مشغول مقایسه خودمان با اطرافیان باشیم و آخر کار هم احتمالاً ناامید و درمانده شویم.

کمبود عزت نفس باعث می‌شود که برای استعدادها و توانمندی‌های خودمان ارزش کمتری قائل باشیم و بیشتر ببینیم جامعه به چه استعدادها و توانمندی‌هایی، تمایل دارد. همه ما این جمله درست را شنیده‌ایم که در جامعه‌ای که هیچکس بر اساس استعدادهایش کار و زندگی نمی‌کند، همه بیکار و مرده‌اند.

عزت نفس پایین، جرأت انتخاب سبک زندگی مطلوب را از ما می‌گیرد و باعث می‌شود، تنها فرصت زندگی را که یک بار بیشتر در اختیار نداریم، به دیگرانی بفروشیم که حتی ثانیه‌ای هم زندگی و دنیا را از نگاه ما تجربه نمی‌کنند.

هدف گذاری

احساس می‌کنید گم شده‌اید یا همیشه فکر می‌کنید چیزی در زندگی‌تان کم است؟ خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که حالت خمودی و سستی برایتان پیش می‌آید و نمی‌دانید در چه مسیری قرار گرفته‌اید و قرار است زندگی‌تان به کدام سمت و سو برود؟

فکر می‌کنید کنترل کامل امور زندگی‌تان در دست خودتان نیست و هر طرفی باد بوزد، شما را با خواهد خواهد برد؟
شاید می‌خواهید در دنیایی که هستید، تفاوت بزرگی ایجاد کنید، اما نمی‌دانید چگونه!

بسیاری از ما در همین حال که زندگی را می‌گذرانیم، حس می‌کنیم باید ارتباط عمیق‌تر و راضی‌کننده‌تری با دنیا داشته باشیم اما چون به آن نمی‌رسیم، احساس ناامیدی و ناتوانی می‌کنیم.

دلیل همه این‌ها می‌تواند یک چیز باشد: بی هدفی و ندانستن هدف و رسالت زندگی!

شما می‌توانید با دیدن فیلم سمینار فوق‌العاده هدف گذاری دیگر هیچ بهانه‌ای برای موفق شدن نخواهید داشت.

هوش مالی

هوش مالی، یکی از انواع هوش‌های چندگانه انسان است. این هوش نه منحصراً مربوط به مسائل مالی اما تا حدود زیادی به آن مرتبط است. شاید اگر به صورت اتفاقی از ۱۰۰ نفر بپرسیم که هوش مالی چیست، مفهوم آن را با پول اشتباه بگیرند؛ اما هوش مالی چیزی فراتر از پول است. مفهومی جهان شمول، گسترده و البته قابل یادگیری.

هوش مالی، مشکلات را حل می‌کند و تولید پول می‌کند. اگر پول زیادی به شما برسد ولی هوش مالی نداشته باشید، مطمئناً به زودی این پول را از دست خواهید داد.

بیشتر مردم هرگز ثروتمند نمی‌شوند، به این دلیل ساده که آنها هرگز آموزش ندیدند تا از موقعیت‌هایی که دقیقاً جلوی چشمشان است، استفاده کنند.

ایسنا
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما