لوازم خانگی گران نشد

1403/01/26

لوازم خانگی گران نشد
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: هم اکنون ۹۹ درصد کالاها در بازار با قیمت پارسال عرضه می‌شود و تولیدکننده هنوز کالای جدیدی عرضه نکرده است.
اکبر پازوکی، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت بازار لوازم خانگی اظهار کرد: با توجه به تعطیلی کارخانجات در شب عید به دلیل انبارگردانی، تعیین نرخ‌های جدید و… معمولاً شرکت‌ها تا اواخر فروردین ماه عرضه ندارند، به همین خاطر هم بازار لوازم خانگی هر سال در فروردین ماه دچار تلاطم می‌شود که البته این تلاطم ثابت نیست.

وی افزود: هم اکنون ۹۹ درصد کالاها در بازار با قیمت پارسال عرضه می‌شود و تولیدکننده هنوز کالای جدیدی عرضه نکرده است؛ در واقع تولیدکننده منتظر ثبات نرخ دلار و یا اعلام نرخ‌های جدید است اما به هر حال هنوز قیمتی در بازار اعلام نشده و با قیمت‌های قبلی در حال فروش هستیم. به صورت کلی به نظر می‌رسد تولیدکننده منتظر این است که ببیند چه اتفاقی می‌افتد.

پازوکی با بیان اینکه بازار به‌شدت راکد بوده و خرید و فروش خاصی انجام نمی‌شود، گفت: از سویی دیگر نیز برخی از تولیدکنندگان اعلام می‌کردند که در ایام عید گمرک تعطیل بوده و کالاها از گمرکات ترخیص نشده است؛ به نظر می‌رسد همه موارد دست به دست هم می‌دهند تا توقفی در روند تولید ایجاد شود بنابراین نباید همه تقصیرها گردن تولیدکننده انداخت.

وی در مورد اینکه قیمت لوازم خانگی افزایش می‌یابد؟ تصریح کرد: فعلاً قیمت‌ها به صورت رسمی تغییری نکرده و با قیمت پارسال در فروش کالاها هستیم. قیمت‌های درج شده در فضای مجازی رسمی نیست. رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: هیچکس راضی به گران شدن نیست زیرا هر چه کالاها گران‌تر شوند عملاً مردم نمی‌توانند کالا را بخرند اما تولیدکننده هم نباید متضرر شود.
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما