1398/01/10

راه حل رونق تولید صنایع دستی
تولید کننده قالیچه و فرش دستباف خراسان جنوبی گفت: یکی از مهمترین مشکلات هنرمندان صنایع دستی در حوزه فرش خرید تضمینی محصول تولید شده است که با تحقق این مهم جلوی سودجویی واسطه ها گرفته شده و «رونق تولید» ایجاد می شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، حسین رزاقی پور در بازارچه صنایع دستی باغ اکبریه بیرجند افزود: حدود 20 سال است که در حوزه فرش و قالیچه فعالیت می کنم و سال ها کارگاه رنگ ریزی داشتم که در حال حاضر تعطیل است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات هنرمندان روستایی ورود واسطه ها به بازار فروش است و از آنجایی که روستاییان برای تامین معاش خانواده مجبور به فروش محصول با نازلترین قیمت می شوند سود اصلی به دست واسطه ها می افتد.

رزاقی پور تصریح کرد: یک زن روستایی در کنار کارهای مربوط به خانه از یک تا 2 ماه برای یک قالیچه 1.5 در 2 متر زحمت می کشد در حالی که سود اصلی عاید دلالان می شود.

وی اظهار داشت: خرید تضمینی محصولات صنایع دستی توسط دولت و از طرفی تسهیل در صادرات می تواند جلوی واسطه ها را بگیرد و سود اصلی را عاید خالقان محصولات هنری و صنایع دستی کند.

رزاقی پور گفت: ورود واسطه ها و دلالان قبل از عید نوروز برای خرید محصولات صنایع دستی بویژه فرش و قالیچه در روستاها پر رنگ می شود و در حالی که یک فرش 6 متری 2 ماه پیش در روستا با قیمت 2 میلیون 500 خریداری شده که یک میلیون و 500 آن مواد اولیه است هم اکنون در بازار تا هشت میلیون تومان به فروش می رسد.

باغ اکبریه بیرجند از آغاز سال 98 میزبان تولیدکنندگان صنایع دستی و بومی استان است تا ضمن بازدید گردشگران از این بنای تاریخی، شاهد رونق بازار فروش این تولیدکنندگان باشیم.

ایرنا

برچسب ها:

صنایع دستی ،تولید 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما