وضعیت بازار لوازم خانگی نامساعد است

1398/01/19

رئیس اتحادیه لوازم خانگی؛
وضعیت بازار لوازم خانگی نامساعد است
رئیس اتحادیه لوازم خانگی به وضعیت نامساعد بازار لوازم خانگی اشاره کرد و گفت سودجویان نام برند ایرانی را به نام برند خارجی تغییر می‌دهند و محصولات را بدون گارانتی به مشتریان می‌فروشند که چنین موضوعی باعث ضرر تولیدکنندگان می‌شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، طحان پور، رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به وضعیت نامساعد بازار لوازم خانگی تاکید کرد تمامی مردم باید آگاه باشند که هر تلفنی با پیش‌شماره 918 برای شهر بانه نیست. در واقع برخی‌ها این پیش‌شماره را در اختیار داشته و از تهران فعالیت می‌کنند.

سودجویان نام برند ایرانی را به نام برند خارجی تغییر می‌دهند و آن کالا را با قیمت بیشتری به مردم می‌فروشند. سودجویان از این راه درآمد کسب کرده و از طرفی تولیدکنندگان واقعی متضرر می‌شوند، اما در این خصوص پیگیری‌های زیادی انجام شده است و سرانجام در حوالی جاده ساوه محصولات انبار شده این افراد کشف و عاملان آن‌ها دستگیر شدند.

سودجویی از وضعیت بازار لوازم خانگی

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در ادامه عنوان کرد سودجویان لوازم خانگی را با کارت ملی خریداری می‌کنند، اما به جای استفاده از کالا،‌ آن را در بازار به فروش رسانده و سود کسب می‌کنند؛ برای مثال یک لوازم خانگی نظیر یخچال ساید که در بازار 10 میلیون تومان قیمت داشته باشد، آن کالا را با کارت ملی 6 میلیون تومان خریداری می‌کنند.

برخی از سودجویان پا را فراتر گذشته و زمانی که یک کالا توسط نصاب نصب می‌شود، آن را باز کرده و با فروش آن سود دریافت می‌کنند. گفتنی است یکی از راه‌های مقابله سودجویان نصب کالا توسط نصاب بود که سودجویان این مرحله را نیز دور می‌زنند.

با نمایندگی لوازم خانگی غیر واقعی برخورد می‌شود

طحان پور در ادامه بیان کرد اگر از سوی شرکت‌های لوازم خانگی اعلام شود برخی از نمایندگی‌ها به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند یا به آن‌ها مربوط نیستند، با آن‌ها برخورد کرده و از فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌کنیم. برخی از محصولات برندهای اروپایی در بازار به صورت دو برابر قیمت به فروش می‌رسد.

در این شرایط زمانی که خریداران به فروشگاه‌های زنجیره‌ای این برندها مراجعه می‌کنند، آن‌ها را به مغازه‌های اجاره‌ای خود ارجاع می‌دهند تا بتوانند آن کالا را خارج از نمایندگی و با دو برابر قیمت به آن‌ها بفروشند. مردم برای شکایت از این موارد می‌توانند به اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مراجعه کنند یا با سامانه 124 تماس بگیرند و اطمینان داشته باشند که شکایت آن‌ها پیگیری خواهد شد.

گجت نیوز

برچسب ها:

لوازم خانگی ،برند 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما