راه اندازی مرکز خلاق صنایع دستی سنندج

1398/02/04

راه اندازی مرکز خلاق صنایع دستی سنندج
مرکز خلاق صنایع دستی امسال در خانه مشیردیوان سنندج راه اندازی می‌شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری کُردستان گفت : این مرکز با هدف ارتقای تجارت جهانی صنایع دستی و پرورش خلاقیت و نوآوری در راستای طرح تکاپو اجرا می‌شود.

به گفته اسعد ساعدپناه در مرکز خلاق صنایع دستی ، ۱۲ رشته صنایع دستی بومی از جمله گلیم بافی ، نازک کاری چوب ، اروسی سازی و زیورآلات سنتی آموزش داده می‌شود.

در کُردستان هم اکنون ۲۵ رشته صنایع دستی بومی و غیربومی به جوانان آموزش داده می‌شود.

به گفته وی ایجاد این مرکز برای ۲ هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.

۸۰ درصد مساحت ۴ هزار و ۸۰۰ هکتاری عمارت مشیر دیوان به مرکز خلاق صنایع دستی اختصاص خواهد یافت.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به اقامتگاه‌های بوم گردی اشاره کرد و با بیان اینکه با توجه به ثبت نام صورت گرفته انتظار می‌رود امسال تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی به ۴۵ مورد برسد اضافه کرد : تاکنون ۱۱ اقامتگاه بوم گردی در روستا‌های استان راه اندازی شده که بیشتر آن‌ها در روستای دولاب قرار دارد.

علوی افزود : ۳۰ دوره برای آموزش گردشگری در چهار آموزشگاه شهر‌های سقز ، مریوان و سنندج برگزار شده که یک هزار و ۴۵۵ نفر در این کلاس‌ها آموزش‌های مرتبط را فرا گرفتند.

وی با اشاره به اعتبار 2 میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریالی از محل اعتبارات استانی این اداره کل در بخش مرمت آثار تاریخی گفت : مجموع اعتبار لازم برای مرمت سه خانه تاریخی تنها ۸۶۰ میلیون ریال است.

صداوسیما

برچسب ها:

صنایع دستی ،گلیم 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما